Gå till innehåll
tisdag 19 mars 2024
kreta

Drevolja

Rekommendera Poster

Har en Bravo III drev med en olje behållare i motorrummet. Drevoljan rinner över från behållaren. Det verkar som oljan i drevet blir mer och trycks ur locket i behållaren Vad kan det vara för fel?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev kreta:

Har en Bravo III drev med en olje behållare i motorrummet. Drevoljan rinner över från behållaren. Det verkar som oljan i drevet blir mer och trycks ur locket i behållaren Vad kan det vara för fel?

Det troligaste är att det kommer in vatten i drevet och trycker ut oljan. Du ska nog kontrollera tätheten - o kör inte för mycket innan du gör det, med risken för drevhaveri.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
14 timmar sedan skrev Lintott:

Det troligaste är att det kommer in vatten i drevet och trycker ut oljan. Du ska nog kontrollera tätheten - o kör inte för mycket innan du gör det, med risken för drevhaveri.

Tack, Skulle inte oljan vara brunaktig då? Då jag kör på låga varv (1700 varv) händer det inget.. Bara när jag matchar (3000 varv) rinner oljan ur behållaren. Jag har inte fyllt upp behållaren med olja enlight anvisningarna (ända upp till markering) och ändå trycks oljan ut.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...