Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Davkar

Tips på lämplig upptagningsvagn till Silver Hawk 540?

Rekommendera Poster

Har precis skaffat min första båt och saknar helt erfarenhet av båtlivet. Första steget blir att införskaffa en båtupptagningsvagn, som utöver upptagning/sjösättning även ska agera vinterförvaring.

 

Har försökt förkovra mig i utbudet men känner mig inte särskilt mycket klokare. 

 

Tänkte premiera smidighet vid sjösättning/upptagning då jag endast har ca 1km till rampen. Fogelsta/Thule verkar hållas högt, men jag tycker de ser väldigt "enkla" ut med få kölrullar och endast ett fast sidostöd. Eller funkar dessa bra? Har sett andra vagnar som har en vagga längst bak som sticker ut och borde underlätta när man ska ta upp båten? Även självjusterande sidostöd verkar smidigt?

 

Tacksam om någon har erfarenhet av just en Hawk, eller likande båt, och kan tipsa om en vagn som passar just den båten väl.

 

Tack på förhand!

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

I princip vilken båtvagn som helst av någon känd tillverkare som klarar båtens vikt. Jag skulle köpa en som klarar  runt 1000kg så funkar den att köra några kilometer med och båten står stadigt. 

Ser alldeles för många som som snålar med sina vagnar och köper en modell mindre för att spara några kronor. 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...