Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Mniklasson81

Båten startar inte?!

Rekommendera Poster

Åkte med den för 3 veckor sedan. Inga konstigheter alls. Gick som tåget. Skulle starta den igår. Går runt men inte en tendens till att starta?! Är en mercrusier 3.0.

Stannade i somras på sjön. Byte då bränslepump, sedan gått bra tills nu. Var osäker på konditionen på batteriet så montera dit ett nytt idag. Betydligt mer klös, men går ändå inte igång? Vad kan ha hänt? Känns spontant som något med bränslet igen? Tacksam för tips. 

Redigerad av Mniklasson81

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, det kan det vara.... 

 

Vill du ha ett bättre svar, så får du endera lämna in, eller själv komma med ett bättre underlag. 

 

Antag att felet har med stoppen att göra, hur ska vi kunna komma fram till detta? 

 

Eller t ex vatten i bränslet, o s v. 

Redigerad av Hybro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo är väl så att man får lämna in tänker mera om någon råkat ut för samma grej. Har ju liksom inte gjort något under dessa veckor bara stått still. Har inte felsökt något ännu. 

Upplever dock samma tendens som när pumpen gick sönder men känns långsökt eftersom den knappt gått något sedan bytet?  

Får lossa slangen till pumpen och sedan starta den och se om den suger till att börja med.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om den fått stå flera veckor så har flottörhuset antagligen torkat ut. Så går det med min.  Eftersom det är en mekanisk bränslepump så får man köra starmotorn ett bra tag, minst 20 sekunder, innan den hoppar igång. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok. Låter absolut som en möjlig orsak till att den inte startar. Har du råkat ut för det med alltså? Jag körde ju ett tag på starten, men inte riktigt så länge. Är ingen tendens alls att den vill starta. Fast ska testa att nöta lite till. Anledningen till att jag inte ville köra för länge är den att jag tänker om den blir sur, men det lär ju inte vara någon risk då iaf. Känns som sagt som bränslestrul. Att det inte kommer någon bensin fram alls?! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...