Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Dalton85

Wellcraft excel 18 sl

Rekommendera Poster

Vad har ni för åsikter om denna båten? Köpte en större båt tidigare i sommar, trivs jättebra med båtlivet och vill fortsätta med båt, dock vill jag ha något mindre och snabbare för vattenlek och sånt... Har ett bytesförslag på en wellcraft, men svårt att hitta info och värde när man googlar på den... Sitter en 3.0 L volvo penta i på 136hk... Funkar det till vattenskidor? Mest tonåringar som ska åka skidor, men vore kul för en annan att testa någongång också.. Orkar den dra upp en 85 kg person? Vad kan båten bringa för värde? Årsmodell 96 tror jag de var, fint skick och nyservad motor..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vad jag kan bistå med är egen erfarenhet av en systermodell; hade en Excel 21 SL 1996-2003. En mycket trevlig båt, går bra i sjön "vid vackert väder" - gjorde även några turer utomskärs (över till Danmark från Västkusten) även om räckvidden var något knapp för de avståndet. Tror nog att motorn kan fungera väl i den båten eftersom den är mindre än vår 21:a, vi hade som jämförelse en Penta 4,3 L V6 på 195 hk. Inga problem alls med vattenskidor. 

 

Fint skick på både båt och motor som du skriver är ju en mycket stor del i bedömningen av en äldre motorbåt.

 

Värde är svårt att säga, du hittar en osedd 21 SL som vår för 80.000 kr idag även om priser nu på sensommaren ofta kan skilja ganska mycket beroende på hur fokuserad säljaren är på att verkligen få iväg båten. 50-60?

 

Lycka till!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...