Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Pellen75

Flexiteek / Permateek

Rekommendera Poster

Hej,

Vi skulle vilja lägga Flexiteek eller liknande på vår båt.

Har fått in en offert som jag tyckte var hiskligt dyr.

Pris per kvadratmeter är med ”Mässrabatt” 4265 kr (ordinariepris 6100 kr).

Detta pris avser endast tillverkning. Dvs. Vi mallar själva, skickar in dessa och företaget tillverkar panelerna som vi sedan limmar på själva.

Priset är med ramar.

 

Om vi önskar mallning och montering tillkommer 500 kr per timme.

 

Jag har efterfrågat offert från andra firmor men inte fått något svar ännu.

 

Är det någon/några här på forumet som köpt Flexiteek/Permateek till sin båt och kan kommentera priset ovan, är det vad man kan förvänta sig?

 

Har ni tips på bra firma som gjort motsvarande jobb som ni kan rekommendera?

 

/Henrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är det ett tag sedan och generalagenten för Flexiteek har bytts sedan dess. Men ditt pris är flera ggr högre än vi betalade för exakt samma sak.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 timmar sedan skrev IngemarE:

Nu är det ett tag sedan och generalagenten för Flexiteek har bytts sedan dess. Men ditt pris är flera ggr högre än vi betalade för exakt samma sak.

 

Tack för svar IngemarE.

Jag hade kanske väntat med denna prisnivå om dom gjorde hela jobbet. Men väntar på fler offerter får att få något att jämföra med.

 

Någon som har tips på bra firma?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har lagt Flexi på vår båt,,  jobbet gjordes av Geddas Marinsnickeri i Alingsås.  Grym service och ett jädra fint jobb.  

Så blev resultatet. 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beställde en panel till vår badbrygga, ca 60*30 cm och betalade 750 kr + lim ca 150 kr.

 

IMG_1096.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev petelars:

Beställde en panel till vår badbrygga, ca 60*30 cm och betalade 750 kr + lim ca 150 kr.

 

IMG_1096.jpg

Det blir ju nästan samma pris om du mallade själv! 4167/m2

Vad kostar teak?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-08-19 vid 19:30 skrev skotten1:

Vi har lagt Flexi på vår båt,,  jobbet gjordes av Geddas Marinsnickeri i Alingsås.  Grym service och ett jädra fint jobb.  

Så blev resultatet. 

 

 

Tackar. Har fått en ok offert från Marcus. Ska ringa honom i vecka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-08-20 vid 10:16 skrev Kickdown:

Det blir ju nästan samma pris om du mallade själv! 4167/m2

Vad kostar teak?

Kom till samma slutsats, att m2 priset var ganska högt. Men en mindre bit kan ju förklara det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För info om någon funderar på Flexiteek och är intresserad.

 

Jag har fått få offerter, dvs svar uteblivit från vissa.

Priserna är från 3800 till 6100 per kvm för samma jobb.

 

Detta är högre än jag räknat med men jag har (nog) kommit till freds med detta. Trodde att det skylla vara billigare om jag mallar och lägger det själv men detta är väll trots allt minsta delen av jobbet. Att tillverka själva panelerna är väll det som är tidskrävande...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-08-20 vid 10:16 skrev Kickdown:

Vad kostar teak?

12 mm teakribb kostar drygt 2 tkr/m2. Sen tillkommer MSP, Epoxi och lite skruv. Det blir väldigt lite spill. Att lägga teak går ganska fort.

Teaken håller i 30 år.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har en Maxi där vi tog bort ett gammalt teakdäck och la ett nytt Flexiteek däck totalt 6,7m2 och det kostade ca: 30.000kr ink lim. Vi tog hjälp med malningen men valde att montera själva. Med facit i hand skulle jag velat haft med någon med som monterat en så stor panel ( hela båten en panel). En stor nackdel tycker jag är att det alltid ser smutsigt ut, vi valde en ganska ljus nyans. Om jag skulle få frågan om att göra likadant på en annan båt skulle svaret bli nej! 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bild ?

Jag har Flexiteek bl.a. på mitt peke där man alltid trampar, och efter 15 år ser det fortfarande nästan ut som nytt. Men jag har i och för sig "fräsch teak"-nyans. Skulle tvärtom mot dig välja det igen, alla dagar i veckan.

 

Hela båten i en panel låter tufft att få till....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
15 timmar sedan skrev Darefelt:

Vi har en Maxi där vi tog bort ett gammalt teakdäck och la ett nytt Flexiteek däck totalt 6,7m2 och det kostade ca: 30.000kr ink lim. Vi tog hjälp med malningen men valde att montera själva. Med facit i hand skulle jag velat haft med någon med som monterat en så stor panel ( hela båten en panel). En stor nackdel tycker jag är att det alltid ser smutsigt ut, vi valde en ganska ljus nyans. Om jag skulle få frågan om att göra likadant på en annan båt skulle svaret bli nej! 

 

 

4906E1DA-ACFB-451A-951D-C157824158C7.jpeg

15BBDA5B-0B3D-4F6C-92CF-54B961E831CC.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-08-19 vid 19:30 skrev skotten1:

Vi har lagt Flexi på vår båt,,  jobbet gjordes av Geddas Marinsnickeri i Alingsås.  Grym service och ett jädra fint jobb.  

Så blev resultatet. 

 

 

Sen återkoppling men vi valde Geddas Marinsnickeri. Kommer att malla själv när båten är på land och skicka Marcus gör panelerna. Vi limmar fast dom själva till våren.

 

Pris var ok men framförallt gjorde Marcus ett väldigt bra intryck och var mycket serviceminded.

Tack för tipset skotten1

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-08-20 vid 09:15 skrev petelars:

Beställde en panel till vår badbrygga, ca 60*30 cm och betalade 750 kr + lim ca 150 kr.

 

IMG_1096.jpg

Hej Lars, får jag fråga var du beställde din panel ? Jag har ett par paneler jag i så fall tänkte höra om dom kunde fixa. Mvh Michael

e-post:   michael.arndt@live.se 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
‎2020‎-‎08‎-‎19 vid 11:22 skrev Michael_Arndt:

Hej Lars, får jag fråga var du beställde din panel ? Jag har ett par paneler jag i så fall tänkte höra om dom kunde fixa. Mvh Michael

e-post:   michael.arndt@live.se 

Det var Marindesign i Göteborg som fixade den. 

https://marindesign.se/flexiteek-2g/fordelar-egenskaper/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...