Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
firefish

Rib från Sjöfartsverket, vem vet något om denna?

Rekommendera Poster

Jag fick för ett tag sedan tag på en rib på knappt sex meter (jag har bara stegat längden) som började sitt liv hos Sjöfartsverket. Synnerligen kraftigt byggd och med ögonmåttad 24 graders v-botten. Någon tror sig ha hört att det kan vara Smuggler som ligger bakom skroven men vad vet jag? Det satt iaf en 90 tvåtakt på när den användes senast.

Eftersom jag insett att jag inte kommer att ha tid med denna så tänker jag nog avyttra den. Men då jag vill veta vad jag säljer så tänker jag undra lite här om någon känner igen typen och vad det finns för info om den.

Skärmavbild 2019-08-13 kl. 07.24.10.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En bild, eller flera bilder hade ju varit bra!

Men statliga myndigheter, allra mina Sjöfartsverket köper ju ingen skit, dom är noga med kvaliteten och gör noggranna upphandlingar, så bara en sådan sak borde borga för en bra båt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad bra! Jag har långsam uppkoppling, såg först inte bilden.

Nu har nog den samlade expertisen här något förslag på vad det är för någon RIB.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske använd för manuell, kompletterande sjömätning på de allra grundaste områdena?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Styrkonsollens färg indikerar en helt annan myndighet. 

Säker på SjöV? 

Inget jag känner igen iaf. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 timmar sedan skrev coppertail:

Styrkonsollens färg indikerar en helt annan myndighet. 

Säker på SjöV? 

Inget jag känner igen iaf. 

Den grå färgen är inte original, man ser Sjöfartsverkets logga genom färgen. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Saker och ting har klarnat en smula, båten i fråga är en Weedo Rescue (jag har talat med kontruktören).

 

Totalt mäter den 7,75 x 2,15 meter inklusive tuberna och skrovet 5,10 x 1,67. (Måtten är cirka.)

 

Jag har också inhandlat en motor som jag tror borde bli minst lagom. Med 80 hästar fyrtakt gjorde den typ 30 knop, nu blir det 250 häst tvåtakt så några knop till borde det bli.

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-09-19 vid 17:55 skrev firefish:

Saker och ting har klarnat en smula, båten i fråga är en Weedo Rescue (jag har talat med kontruktören).

 

Totalt mäter den 7,75 x 2,15 meter inklusive tuberna och skrovet 5,10 x 1,67. (Måtten är cirka.)

 

Jag har också inhandlat en motor som jag tror borde bli minst lagom. Med 80 hästar fyrtakt gjorde den typ 30 knop, nu blir det 250 häst tvåtakt så några knop till borde det bli.

Ja, plana lär den ju göra i alla fall så rattstyrning är nog att föredra;)

 

Mercury EFI?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...