Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
jeanrizk

Volvo penta 350 startmotor

Rekommendera Poster

Hej alla!

 

Jag har precis köpt min första motorbåt och den funkar kanon, precis som den ska men känner att jag vill lyxa till det lite. Motorn är en volvo Penta 350 av äldre modell och den har ett fäste för att kunna sätta dit en startmotor samt att svänghjulet är kuggad för en startmotor men jag kan inte alls hitta vad motorn har för modellbetäckning och därav inte veta vad jag ska kunna ha för startmotor. Här är en bild på motorn (inte min bild)

 

Då är min fråga detta: Vet någon vad det ska sitta för startmotor i denna och -eller om det går att använda någon annan typ av startmotor?

 

Jag är själv ganska kunnig då det gäller motorer och det elektriska så själva inkopplingen är inga problem, utan hittar bara inte vad det ska vara för startmotor i den.

 

Tacksam för svar.

 

/jean

Moottori-Volvo-Penta-4bc143fcf31ea95d-large.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Wow vilken gammal klenod. Den ska man ju absolut bevara även om värdet idag inte är nåt att hurra för i pengar så kan värdet vara i känslan istället.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 minuter sedan skrev Pilletant447:

Wow vilken gammal klenod. Den ska man ju absolut bevara även om värdet idag inte är nåt att hurra för i pengar så kan värdet vara i känslan istället.

 

Aboslut, roligt med en första båt också.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...