Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
runb

Speciell marinkontakt

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag undrar om någon vet en svensk webbshop som säljer följande kontakt?

 

Jag har en mercmonitor som behöver 12v+ och jord för att ge ström åt ett NMEA2000 nätverk och då sitter det en sådan hona i kabelhärvan, så jag undrar om man kan köpa och göra en egen hane och plugga i med ström?

 

Tack på förhand,

ladda ned.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, jag såg att även Jula har dessa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gillar de och har använt många. Finns i storlek från ett till åtta stift.

Köpt på eBay, mycket billigare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är sån som sitter i strömanslutningen till Husqvarna Automower. Antar att de används lite allmänt där det behöver vara fukttätt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 timmar sedan skrev bhemac:

Köpt på eBay, mycket billigare.

Hur kommer du förbi momsen och administrativa kostnader bhemac? Om du betalar dem kan det knappast bli billigare än på Jula eller Biltema.

Redigerad av Baxlaget

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
15 minuter sedan skrev Baxlaget:

Hur kommer du förbi momsen och administrativa kostnader bhemac? Om du betalar dem kan det knappast bli billigare än på Jula eller Biltema.

Nu var inte frågan ställd till mig, men jag svarar hur jag gör: Köper på t ex ebay.uk och ser till att leverantören finns inom EU. Man kan t.o.m. ställa in att bara se varor från EU på ebay.

 

Ebay är mycket mer än USA och allt behöver inte köpas från Kina för att vara prisvärt 😉

 

F.ö. en mycket trevlig kontakt.

Redigerad av IngemarE

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 minut sedan skrev IngemarE:

Ebay är mycket mer än USA och allt behöver inte köpas från Kina för att vara prisvärt

Det håller jag med om. Däremot så köpte jag en elmätare från UK (Europa) men på kvittot så var den köpt från Kina. Dessutom inte levererad ... ☹️

 

Du är säkert bättre än jag på detta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
17 minuter sedan skrev Baxlaget:

Det håller jag med om. Däremot så köpte jag en elmätare från UK (Europa) men på kvittot så var den köpt från Kina. Dessutom inte levererad ... ☹️

 

Tyvärr min erfarenhet också - det finns nog många kineser med ett garage inom EU, medan all administration sköts "hemifrån". Och är det slut i "garaget" skickas det hemifrån. Kanske.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Just därför gillar jag städer med en bas av butiker som Kjelle, Classe, Biltema och Jula. Inte ens Stockholm har alla inom city. Lokalhyran är för hög.

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Baxlaget:

Hur kommer du förbi momsen och administrativa kostnader bhemac? Om du betalar dem kan det knappast bli billigare än på Jula eller Biltema.

Det gör jag inte men jag köpte på mig ganska mycket innan postnordterrorn.

Men moms och avgifter är avdragsgilla i företaget så det gör mig inget, bara mer jobb.

Köper man en rejäl laddning så spelar inte avgifterna någon roll.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...