Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Beaver3

Wiking21 Snipa

Rekommendera Poster

Jag har införskaffat en Snipa Wiking 21, det finns inte så mycket skrivet om den så därför tänkte jag lägga ut en liten Youtubefilm på 1,45 min.

Den har en 2 cylindrig Volvo Pentagon MD11c med sötvattenkylning.

Den har också Volvos original instrumentpanel och reglage, Sam extra tillbehör som extra förbrukningsmaterial, elektriskt kylskåp, vattentoalett, 

Silva Djupmätare, radio. 

Den har stått på land i många år så den behöver en uppfräschning. Pentryt är under kaptensstolen och förpiken har en skiljevägg, ett skott.

 

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
18 minuter sedan skrev Beaver3:

Jag har införskaffat en Snipa Wiking 21, det finns inte så mycket skrivet om den så därför tänkte jag lägga ut en liten Youtubefilm på 1,45 min.

Den har en 2 cylindrig Volvo Pentagon MD11c med sötvattenkylning.

Den har också Volvos original instrumentpanel och reglage, Sam extra tillbehör som extra förbrukningsmaterial, elektriskt kylskåp, vattentoalett, 

Silva Djupmätare, radio. 

Den har stått på land i många år så den behöver en uppfräschning. Pentryt är under kaptensstolen och förpiken har en skiljevägg, ett skott.

 

 

Välkommen till forumet och grattis till nya båten, ser trevlig ut!

Lagom fart och trevlig bränsleekonomi för oss som trivs på sjön och inte måste stressåka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-08-10 vid 11:04 skrev Rascal:

Välkommen till forumet och grattis till nya båten, ser trevlig ut!

Lagom fart och trevlig bränsleekonomi för oss som trivs på sjön och inte måste stressåka.

Tack så mycket.

Jag har ägnat några helger till att bekanta mig med båten och skicket.

Nu har jag kommit så pass långt efter flera provkörningar att jag känner till båtens

detaljer och jag har även åtgärdat flera svagheter.

Nu sitter pentryt och förarsätet på plats och motorhuven är också monterad.

jag har kört en liten lördagstur med härligt väder och det var helt utan överraskningar.

Turen gick genom en timmerkanal och ut i Dalälven förbi cafe’erna och gästerna såg ut att mysa när vi tuffade förbi i låg snipfart.

Det var tidigt på dagen så alla turistande hade inte anlänt ännu.

En hel del småjobb och putsande återstår. Bland annat skall elen till lanternor och förbrukningsmaterial gås igenom.

Motormässigt anser jag att den är helt iordningställd, så när som på relästyrningen till förbrukningsbatteriet från generatorn som skall få nya kabelskor.

Här kommer en länk till Dagens lördagstur genom kanalen och ner till Torsång.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...