Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
wesse7

Servicekod Yanmar VC10

Rekommendera Poster

Hej 

 

Jag har ett Yanmar instrument som heter CV10 . Skulle behöva servicekoden för att ta bort två larm för oljebyte. De är en fem siffrig kod.  

 

Någon som kan hjälpa ? 

 

Tack på förhand . 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
15 timmar sedan skrev wesse7:

 

Hittade detta, youtube är ju för bra... 

Ser att det gick nästan ett år mellan din fråga och ditt svar.

Men videon visar ju bara hur du går in i menyerna OM du har koden (de som kräver kod). Och den saknar du ju....

 

Det är ett otyg att kodbelägga vissa saker som du trots allt betalat för att äga.

Jag köpte själv ny båt i våras, betalade fullpris för motor och annat men fick ändå inte med servicekoden från varvet. "Den lämnar vi inte ut till kunder". Detta trots att jag kommit överens med varvet om att vissa givare m.m. skulle jag installera själv (servicekod behövs för att konfigurera in dem).

 

Visserligen kan jag förstå att det finns kunder som inte kan hålla fingrarna i styr och kan orsaka leverantören en hel del besvär. Man kan ju göra båten helt okör-/obrukbar om man navigerar fel bakom servicekodsväggen. T.o.m. farlig. Men sådant går att reglera och friskriva sig ifrån, från leverantörshåll.

 

Köper jag någonting och betalar fullpris för det, så är det mitt krav att JAG skall ha fulla dispositionsrätten till objektet. Men vet att vissa biltillverkare försökt (och försöker) tumma på detta genom att förse bilarna med koder och spärrar som bara deras egna verkstäder kan komma förbi. Usch !!

 

(I mitt fall löste det sig och jag fick koden via lite omvägar så småningom)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja koden har jag tyvärr inte och den visas ju inte heller  i youtube klippet. 

 

Men har du den så får du gärna skriva den för jag tror de finns en del som skulle vilja ha den. 

 

//Johan 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
42 minuter sedan skrev wesse7:

Ja koden har jag tyvärr inte och den visas ju inte heller  i youtube klippet. 

 

Men har du den så får du gärna skriva den för jag tror de finns en del som skulle vilja ha den.

Men koden är ju individuell beroende på din motormodell och serienummer. Det är ju liksom inte samma kod till alla Yanmarmotorer.....

 

Mitt tips - utan att skriva för mycket - är att bli kompis med en Yanmarauktoriserad verkstad 😉

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...