Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Mr_m

Är detta soppa pumpen (Mercruiser 5.0 MPI 2002?)

Rekommendera Poster

Hej.

 

Har bläddrat i service manualen och letat på nätet, googlat på precis allt men kan inte hitta om detta är bränslepumpen. Får bara fram andra bilder och varianter på pump när jag letar. Och i service manualen/instruktions boken jag har är inte denna med alls. Riktigt skumt. 

 

 

9EA22635-61E3-4E46-B7CD-C3493998F024.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har Volvo Penta så jag är inte helt säker men jag tror inte det är bränslepumpen. Jag tror det är en flödesmätare och det som är monterat innan (till höger) någon slags bränslefilter till denna. Förutsatt att det är monterat på bränsleledningen som går till motorn (svårt att se på bilden)

Din motor har direktinsprutning, tror pumpen alt. pumparna sitter på motorn. Det gör det på Volvo Penta 5,7 Gxi.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan skrev Tollaren:

Hej!

Har Volvo Penta så jag är inte helt säker men jag tror inte det är bränslepumpen. Jag tror det är en flödesmätare och det som är monterat innan (till höger) någon slags bränslefilter till denna. Förutsatt att det är monterat på bränsleledningen som går till motorn (svårt att se på bilden)

Din motor har direktinsprutning, tror pumpen alt. pumparna sitter på motorn. Det gör det på Volvo Penta 5,7 Gxi.

Precis, jag hade förvisso en MAG383 men pumpen satt långt ner på babord sida på min.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
20 timmar sedan skrev Tollaren:

Hej!

Har Volvo Penta så jag är inte helt säker men jag tror inte det är bränslepumpen. Jag tror det är en flödesmätare och det som är monterat innan (till höger) någon slags bränslefilter till denna. Förutsatt att det är monterat på bränsleledningen som går till motorn (svårt att se på bilden)

Din motor har direktinsprutning, tror pumpen alt. pumparna sitter på motorn. Det gör det på Volvo Penta 5,7 Gxi.

 

 

Tack. Det verkar det vara. Skumt att den inte films med i manualen eller att jag hittat på Google. Aja söker säkert på fel ord. 

 

Mvh 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Googla bilder med sökord "mercruiser 5.0 mpi fuel pump" så borde du få flera skisser på var/hur den sitter och hur den ser ut.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Promod:

Hej,

 

Googla bilder med sökord "mercruiser 5.0 mpi fuel pump" så borde du få flera skisser på var/hur den sitter och hur den ser ut.

 

 

 

Hej, det va det jag gjorde och hittade bränsle pump bilder (vilken jag vet vilken det är) men hittade inte en enda bild eller på just den här saken. Så tänkte om det va en extra pump för att trycka fram soppan eller något. Vet fortfarande inte vad det är, då jag inte hittar denna. Ska testa på ett USA forum. Men som någon skrev så är det väl förmodligen någon flödes mätare eller något. Men verkar lite skumt för det sitter väl även i den "riktiga" pumpen.  😄

 

Mvh 

Redigerad av Mr_m

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...