Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
tet_one

Parsun 60hk EFI 4-takts utombordare!​​​​​​​ Bra/dålig?

Rekommendera Poster

Har sökt information om detta märke men hittar bara äldre trådar. Har även sökt på Google men hittar ingen vettig information.

 

Finns det någon på forumet som äger en sån motor och kan dela med sig vad du tycker?

Är tacksam om dom som svarar i denna tråd har erfarenhet eller känner någon som äger en sådan motor.

 

Vet att det är en kinesisk tillverkare så lätt att man tittar ner på motorn bara för det.

 

Är själv skeptisk till köp så därför jag startar denna tråd.

 

Information:

Parsun 60hk EFI 4-takts utombordare
https://parsun.se/utombordare/F60

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev tet_one:

Har sökt information om detta märke men hittar bara äldre trådar. Har även sökt på Google men hittar ingen vettig information.

 

Finns det någon på forumet som äger en sån motor och kan dela med sig vad du tycker?

Är tacksam om dom som svarar i denna tråd har erfarenhet eller känner någon som äger en sådan motor.

 

Vet att det är en kinesisk tillverkare så lätt att man tittar ner på motorn bara för det.

 

Är själv skeptisk till köp så därför jag startar denna tråd.

 

Information:

Parsun 60hk EFI 4-takts utombordare
https://parsun.se/utombordare/F60

 

Volvo,  IPhone,  DJI,  är också kinesiska tillverkare. 😉

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 timmar sedan skrev pseudonym:

 

Volvo,  IPhone,  DJI,  är också kinesiska tillverkare. 😉

 

Äger en DJI Osmo Pocket och är mkt nöjd med den. Hittade dock positiv information innan jag bestämde mig för att köpa den. Men här verkar jag dock inte hitta någon positiv information om Parsun. Har även frågat på en stor grupp på Facebook utan framgång angående Parsun. Verkar inte vara många som köpt dom större motorerna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En snabb sökning på Blocket visar att du får en ny Yamaha F50 för ca70k eller en Mercury F50 för ca67k. Yamahan verkar billig, men en Selva ligger där och de är ju som bekant en Yamaha, byggd av Yamaha med annan kåpa:)

 

Att satsa på en Parsun för att spara 7-10k är i mitt tycke inte rätt väg att gå. De kända märkena har garanterat bättre andrahandsvärde den dan du säljer och redan där har du nog igen skillnaden. Jag är dessutom övertygad om att en Yamaha F50 ger dig en bättre motor än kopian.

Redigerad av Mange249

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla på Tohatsu. Dom är prisvärda och med kvalitet och ofta på erbjudande. Om du kikar så ser du att det skiljer väldigt få tusenlappar mellan denna och Parsun. 

 

Som exempel skilde det 2000 kr på 30 hästaren när jag köpte till lillbåten. Och då hade Tohatsun powertrim och EFI....

 

Jag anser att kinamotorerna är överprisade. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev ziggemannen:

Kolla på Tohatsu. Dom är prisvärda och med kvalitet och ofta på erbjudande. Om du kikar så ser du att det skiljer väldigt få tusenlappar mellan denna och Parsun. 

 

Som exempel skilde det 2000 kr på 30 hästaren när jag köpte till lillbåten. Och då hade Tohatsun powertrim och EFI....

 

Jag anser att kinamotorerna är överprisade. 

 

Har börjat kolla lite på Tohatsu men har svårt att hitta återförsäljare nära Västerås.

Får se om det dyker upp någon 60hk av denna till lägre pris! :D

Redigerad av tet_one

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...