Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Fredric81

Propeller till Yamaha 70 87a

Rekommendera Poster

Tja !

 

Tänkte skaffa en ny propeller till min Yamaha 70 från 87.. Det enda jag hittar märkt på den befintliga är 17K

Jag har mailat och ring div marinbutiker men inte fått nåt svar ( det är väl högsäsong för dem nu ) 

Är det någon som har koll på detta ? Det är ju fler siffror som skall fram för att det ska bli rätt eller tänker jag fel ? Hjälp snälla 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skepp ohoj Kungälvsbo!

Är det en 3blads? En ren gissning är 13 och en kvartstum med 17 tums "stigning", sitter på 4.25 tums hus.

Har du den lös så kan du mäta diametern, detta ihop med årsmod och hk så får dom fram rätt propeller.

Watski/Seaside i Rollsbo verkar vara helt vilse vad gäller tekniska frågor så ring till Kode Maskin&Marin om du har frågor.

Redigerad av JOLO725M

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej o tack för ditt svar !! Jag har försökt få tag i dem på Kode maskin men inte kommit fram på telefon. Jag får väl ta loss den befintliga annars och åka dit. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är den skadad, eller vill du ha annan data på propellern?

Du har Propellerservice i Surte som renoverar propellrar, fanns tidigare i GBG.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lite småmärken i den inget allvarligt dock. Tänkte skaffa en ny och ha den andra som reserv liggandes ifall olyckan skulle vara framme. Tror det är ganska "rätt" stigning idag.. motorn varvar 5500 ca vid maxgas och det är ganska optimalt vad jag läst mig till. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...