Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Mackey

Konspitationsteorier, evighetsmaskiner, mm

Rekommendera Poster

Eftersom jag själv bidragit till att förlänga några trådar i onödan tänkte jag göra bot och bättring genom att starta en tråd där sådant som inte riktigt kommit i dagens ljus kan diskuteras.

 

På agendan just nu;

  1. Vattnets enorma energiinnehåll som vi inte förstår att ta till vara, men som Stanley någonting hade löst innan han mördades.
  2. Elitens manipulation av mänskligheten.
  3. Ändrad Richterskala på 80-talet så att en jordbävning numera är 1000 gånger kraftigare.

 

 Det är bara att fylla på.

 

En sak jag funderar över är det här med klimatet och CO2, oavsett vad som kan tänkas vara rätt och fel.

Om IPCC får direktiv av politiker världen över att lyfta fram CO2 som ett stort hot mot mänskligheten är det märkligt att sedan samma politiker i ledande ställning inte gör något alls.

Vad är orsaken till detta?

Redigerad av Mackey
  • Gilla 1
  • Haha 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klimatet och CO2 är regeringens ide just nu för att hitta på nya skatter/miljöavgifter och höja dom befintlig skatterna/miljöavgifterna för att få ekonomin att gå ihop.🤣

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en moster som har en röd spark  !!!!!!!!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När det öppnar en ny snabbmatskedja längs med en trafikerad väg.... Varför ser man då inte längre något trafikdödat vilt inom en radie på ca fem mil???

  • Gilla 1
  • Haha 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kanske dåligt utbud på varorna.annars finns det en hypotes som är framtagen av avlidna PER Holmkrok som utredde följderna att kunna använda sin båt på bränslet kokolux ett hyperaktivt bränsle som skulle slå ut alla andra bränslen på marknaden,Jag var med när han kokade ihop soppan och vi åkte ut fjärden och testade Crescent 418 HT förstärkt med två längsgående kapellstroppar verkligen uträknat.Motorn var en riktig bjässe som var tvungen att han en egen ponton så båten inte slog baklänges.I alla fall på med hjälmarna sätta sig i  stolarna och spänna fast sig starta motorn och så skrek Per håll  i dig sedan fällde han gashandtaget med en ljudlig smäll Kraaboom och motorhelvetet försvann  igenom båten som en blixt v.art ett ljussken några mil innan det försvann över -Mora hållet.Mor Anna i Mora trodde det var prosten  som va lite pilsk som kom på besök men icke den dunkade in i huset rullade ned i en jordkällare och där finns den en idag sätt in 200 på mitt swish konto skall ni få en luddig vägbeskrivning, Annars vet jag en gubbe som haft en gammal båtmotor som käkade tändspolar och kondensatorer så det stod härligt till men från om han var ute på sjön med den då han inte ville ha bensin i båten jaja hans problem Jag har haft en röd spark där ena medan lossa och vred si så in i helvete i den kollosala farten vi fik ned för backen från glasiären long Fjong den vred sig så mycket så det vart världens första,vi kokade någon konstig fisk som till slut smakade brännvin så  vi kokade mycket fisk ett tag himla roligt måste  jag säga sedan började dimman smygade på oss och efter ett tag gick vi vilse och hamnade i Köpenhamn vilket tog några dagar och det var där vi lärde oss dricka pilsner och umgås med fruntimmer men det är en annan historia som slutade i miljöförstöring och slutade hur vi löste all jordens problem 

  • Haha 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte på någonting av detta.

-Jag tror att alla världens regeringar är i maskopi med iallafall en sak, att underhålla all världens innevånare med sport och idrott så att de skall hålla sig borta från omstörtande verksamheter. I den så kallade "Västvärlden" har man dessutom givit innvånarna internet och diverse sociala medier som dom kan syssla med istället försatt demonstrera och skapa revolutioner. Sedan förekommer det ju demonstrationer iallafall, men dom är arrangerade.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Jorgen01:

Nu får bror duktig lägga ner.

Jag gillar dig också! 😍

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det enda som är säkert är att alla makthavare i alla tider i alla områden strävat entydigt mot att kunna beskatta den befolkning de behärskar så mycket som de kan. När det inte går att krama ut mer så försöker man antingen utöka det område man beskatta genom att erövra det med vapen, genom att använda religiösa läror för att lura in andra områden under sin regim, eller som Sverige idag, genom att släppa in en ström av nya invånare med förhoppningen om att dessa så småningom skall kunna ge nettoskatteintäkter. Medan tills dess den befintliga befolkningen tvingas att bli hårdare beskattade än innan.

Den som vill få lite mera historisk förankring rekommenderas att läsa Vilhelm Mobergs "Min Svenska Historia" ....

 

  • Gilla 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 timmar sedan skrev Wildeside:

Klimatet och CO2 är regeringens ide just nu för att hitta på nya skatter/miljöavgifter och höja dom befintlig skatterna/miljöavgifterna för att få ekonomin att gå ihop.🤣

Det viktigaste är kanske att genom att fokusera på miljöproblem så slipper makthavare de besvärliga diskussionerna om tex problem med vård, ökande brottslighet, bostadsbrist mm.

Spinn-off effekten är att man kan få in mera skatt och då kanske lösa de förstnämnda problemen. 

Ganska smart egentligen.

Visst är miljöproblemen allvarliga på sikt men de flesta människor är nog mer bekymrad över vad tex gängkriminaliteten ställer till. Men ingen konstig unge står på barrikaderna tyker att vi ska strejka för att minska otryggheten i samhället.

Skatt har vi som vi förtjänar, det är de folkvalda politikerna som beslutar detta. Så istället för att gnälla om skatter, fundera på om det är det parti du röstade på som har varit med om att besluta om skatten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en lastbil i företaget som vi kör ca 1500 mil om året med och den kostar nästan 19000 kr i vägavgift och vägskatt per år vilket gör nästan 13kr/milen i skatter om man inte räknar med skatten på bränslet. Lägger man på den skatten så ligger skatten per mil på ca 44kr/milen

Vet inte hur seriöst det känns att beskatta ett fordon med 44 kr milen.

Ja jag vet att det är upp till mej att äga eller inte äga en lastbil, men det skulle bli dyrare att hyra in transporterna jag gör i företaget och det är ganska ok att man kan transportera sitt eget behov med😲

tror i min enfald att det skulle vara ett större miljö avtryck att skrota en fullt fungerande lastbil och tillverka en ny.

Har inte riktigt samma synsätt på dom folkvalda politikerna.

Diskriminering är när en person eller grupp av personer gör åtskillnad mellan olika människor som inte bygger på meriter eller talanger. I begreppet Diskriminering är underförstått att åtskillnaden innebär något negativt för den drabbade. Det anses diskriminerande att göra åtskillnad på grund av sådana egenskaper som anses medfödda, förvärvade eller ibland valda eller grundläggande för den kulturella identiteten. Sådana egenskaper kan vara till exempel kön, etnicitet, funktionsnedsättning, klädstil, ålder, hudfärg, inkomst, kroppsbyggnad, sexuell läggning och religiös eller politisk åsikt. Diskriminering kan finnas på strukturell nivå, genom att en stat har olika lagar för olika grupper eller genom att samhällsnormen innebär att vissa grupper behandlas sämre. Diskriminering kan också finnas på individuell nivå, genom att en person, en myndighet, en organisation eller ett företag utifrån sin egen uppfattning, särbehandlar olika individer. Att göra åtskillnad på personer baserat på deras meriter, deras kompetens eller andra personliga kvalitativa egenskaper anses inte vara diskriminering.

SD är nog det mest diskriminerade parti som funnits i Sveriges historia.

Demokratin i Sverige är för länge sedan död.

Tror att vi måste ta alla problem på allvar om det så nu är miljö, politik, skola, vår och omsorg, brottslighet, importerad arbetskraft, invandring, integration eller va det nu må vara som är på fallrepet i Sverige

 

Redigerad av Wildeside
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

SD är inte alls diskriminerade, det är bara deras väljare som tror att de är det. Enkelt uttryck; eftersom inget parti i vår riksdag har egen majoritet gäller det att skrapa ihop stöd för en regeringspolitik. Eftersom SD’s värdegrund inte delas av något annat parti i riksdagen, har de inga att samarbeta med. 

Dvs - inte alls diskriminerande. 

Demokratin funkar som den alltid har gjort, dvs inte alla är helt nöjda hela tiden. 

  • Gilla 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Politiska diskussioner är bra om kan lämna utanför detta forum tycker jag, det finns intressantare frågor att diskutera här. Inget parti i Sveriges riksdag är diskriminerande, om man tror det så kanske det är dags att läsa på. Möjligen kan man kanske tycka att Vänstern är ibland är lite diskriminerande mot de som har det gott ställt.

5 timmar sedan skrev Wildeside:

Vet inte hur seriöst det känns att beskatta ett fordon med 44 kr milen.

Inte jag heller men då får man väl räkna på vad det kostar att bygga och underhålla väger. Hur mycket får man in på div vägskatter jämfört med kostnanderna.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att regeringen styr agendan för att få oss att fokusera på det ena eller det andra. Det är folket som kastar sig huvudstupa i den ena eller den andra riktningen och makthavarna reagerar efter bästa förmåga och egen agenda på det "drev" som uppstår i framförallt sociala medier.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 minuter sedan skrev BSven:

Det är folket som kastar sig huvudstupa i den ena eller den andra riktningen

Eller snarare kanske media?

Men i alla fall vissa partier vill heller diskutera miljöfrågor än hur man löser vardagsproblem som finns just nu.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 minuter sedan skrev bhemac:

Eller snarare kanske media?

Men i alla fall vissa partier vill heller diskutera miljöfrågor än hur man löser vardagsproblem som finns just nu.

Menar du det partiet som har ordet ”Miljö...” i namnet, och vars huvudagenda är miljöfrågor, och som bildades för att man ville belysa miljöfrågor..?

Kan väl inte komma som en chock för någon i så fall kan man kanske hoppas. 

  • Gilla 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men hur blev det med Michael B. Tretows "Eeeevighetsmaskin"?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev bhemac:

Politiska diskussioner är bra om kan lämna utanför detta forum tycker jag, det finns intressantare frågor att diskutera här. Inget parti i Sveriges riksdag är diskriminerande, om man tror det så kanske det är dags att läsa på. Möjligen kan man kanske tycka att Vänstern är ibland är lite diskriminerande mot de som har det gott ställt.

Inte jag heller men då får man väl räkna på vad det kostar att bygga och underhålla väger. Hur mycket får man in på div vägskatter jämfört med kostnanderna.

Ber om ursäkt för det politiska inlägg men säger som barnen.

Det va inte jag som börja.😇

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Peter_K:

Menar du det partiet som har ordet ”Miljö...” i namnet,

De är självskrivna men även andra partier har lagt en hel del fokus på miljöfrågor. Det är lättare att säga att vi ska köra fossilfritt än hur vi ska få stopp på skjutningarna i Malmö.

10 minuter sedan skrev Wildeside:

Ber om ursäkt för det politiska inlägg men säger som barnen.

Så säger väl många politiker också :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev bhemac:

Eller snarare kanske media?

Svårt att skilja på om folk blir upprörda och drevar om saker som media tagit upp eller om media tar upp det som folk drevar om på sociala medier..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-08-04 vid 11:53 skrev Wildeside:

Jag har en lastbil i företaget som vi kör ca 1500 mil om året med och den kostar nästan 19000 kr i vägavgift och vägskatt per år vilket gör nästan 13kr/milen i skatter om man inte räknar med skatten på bränslet. Lägger man på den skatten så ligger skatten per mil på ca 44kr/milen

Vet inte hur seriöst det känns att beskatta ett fordon med 44 kr milen.

Ja jag vet att det är upp till mej att äga eller inte äga en lastbil, men det skulle bli dyrare att hyra in transporterna jag gör i företaget och det är ganska ok att man kan transportera sitt eget behov med😲

 

Det  är i de flesta fall  företagsekonomiskt vansinne att ha en lastbil som bara går 1500 mil per år.  Köp tjänsten av ett åkeri! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 minuter sedan skrev Eld-:

Det  är i de flesta fall  företagsekonomiskt vansinne att ha en lastbil som bara går 1500 mil per år.  Köp tjänsten av ett åkeri! 

I det här fallet är det inte ekonomiskt vansinne ha lastbilen.

Jag kan räkna ut den delen själv😉

Jag vet vad det kostar per timme att hyra in en lastbil och det är inte lönsamt att antingen beställa 2-6 T/R körningar och lastningar per dag eller hyra in en lastbil 8-10 timmar för att köra några fåtal mil dom dagarna vi behöver lastbilen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då kan vi konstatera att det enligt säkra källor troligen stämmer det som min väns svågers brors syster alltid har sagt.... Det är lika troligt att någon klarar att slicka sig själv på armbågen som att starta en tråd på internet där folk håller sig till ämnet... (eller att köra vattenskoter i 3 knop utan att varva opp var 38e sekund....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Chemtrails....där har ni något att bita i...till och med varit uppe i riksdagen. Vill man stöta på verkliga galenpannor, så är detta ämnet att studera....

Redigerad av ziggemannen
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev Wildeside:

I det här fallet är det inte ekonomiskt vansinne ha lastbilen.

Jag kan räkna ut den delen själv😉

Jag vet vad det kostar per timme att hyra in en lastbil och det är inte lönsamt att antingen beställa 2-6 T/R körningar och lastningar per dag eller hyra in en lastbil 8-10 timmar för att köra några fåtal mil dom dagarna vi behöver lastbilen.

Glöm inte att ta med vad du kostar när du sitter bakom ratten på lastbilen också när du jämför vad en körning kostar; tid du kunde producerat istället...

Redigerad av Peter_K

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att köpa in tjänster är många gånger väldigt praktiskt men inte alltid så lönsmat, framförallt inte i mindre verksamheter. Inte svårt att kalkylera heller, bara man kommer ihåg alla kostnader.

I ett handelsföretag är det oftast mer lönsamt än i tex ett tillverkande företag.

Och det skiljer mycket mellan ett stort och ett lite företag.

En sådan där sak som tog livet av många mindre handlare var just-in-time lager. Fungerar bra i stora företag medan mindre företag förlorar sin viktigaste konkurrensfördel, service.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Peter_K:

Glöm inte att ta med vad du kostar när du sitter bakom ratten på lastbilen också när du jämför vad en körning kostar; tid du kunde producerat istället...

Vet inte vad jag skulle producera medan vi flyttar maskiner och utrustning. Kör inte jag lastbilen så åker jag snällt med i passagerarsättet så att jag slipper gå till nästa arbetsplats.

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
39 minuter sedan skrev Wildeside:

Vet inte vad jag skulle producera medan vi flyttar maskiner och utrustning. Kör inte jag lastbilen så åker jag snällt med i passagerarsättet så att jag slipper gå till nästa arbetsplats.

Aha, ja men då finns det ju ingen anledning att hyra in en transport. Beroende på vad man arbetar med kan transporterna vara väldigt lönsamma, jämför med en snickare som åker till brädgården för att köpa gipsskivor i stället för att få den levererad till arbetsplatsen. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
29 minuter sedan skrev Peter_K:

Aha, ja men då finns det ju ingen anledning att hyra in en transport. Beroende på vad man arbetar med kan transporterna vara väldigt lönsamma, jämför med en snickare som åker till brädgården för att köpa gipsskivor i stället för att få den levererad till arbetsplatsen. 

Nä skulle bli dyrare och har man otur finns det ingen ledig krokbil när det är dax att flytta utrustningen, om inget annat så blir det vänte tider.

Men tycker iaf att det är skitdyrt med 30000 i fasta avgifter om man räknar med skatt, försäkring och besiktning.

Men nu lämnar vi den diskussionen innan någon klagar som vanligt att vi halkat lite utanför ämnet i tråden.😎

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...