Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Georg_Ohm

Biltemas solcellsregulator.

Rekommendera Poster

Biltema har en ny produkt i sitt sortiment,

En solcellsregulator. Man kan under som denna kan samarbete med min display MT-5?

Samt om den ger mindre/inga störningar bakåt i elsysystemet som min Tracer gör?

Det går ju att köpa en och testa, priset är ju överkomligt och Biltema är ju bra med reklamationer.

Bara det att det inte finns någon Biltemabutik i norra Bohuslän där det är problem med radiostörningarna....

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan skrev Georg_Ohm:

Biltema har en ny produkt i sitt sortiment,

En solcellsregulator. Man kan under som denna kan samarbete med min display MT-5?

Samt om den ger mindre/inga störningar bakåt i elsysystemet som min Tracer gör?

Det går ju att köpa en och testa, priset är ju överkomligt och Biltema är ju bra med reklamationer.

Bara det att det inte finns någon Biltemabutik i norra Bohuslän där det är problem med radiostörningarna....

 

Biltema byter inte elektronisk utrustning

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
9 timmar sedan skrev Rascal:

Biltema byter inte elektronisk utrustning

 

Vid köp hos Biltema har du 30-dagars öppet köp vilket betyder att du kan få pengarna tillbaka när du returnerar din vara

--

Undantaget är vissa bilelektronikartiklar och då står det på kassakvittot "Elektronikprodukt Bil, återköps ej!".

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
11 timmar sedan skrev Rascal:

Biltema byter inte elektronisk utrustning

Om det rör sig om produktdr som stör annan utrustning är jag rätt säker på att BT tar sitt ansvar, men det kanske krävs mer än att gå till butiken för att reklamera varan.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
14 timmar sedan skrev Rascal:

Biltema byter inte elektronisk utrustning

 

3 timmar sedan skrev Mackey:

Om det rör sig om produktdr som stör annan utrustning är jag rätt säker på att BT tar sitt ansvar, men det kanske krävs mer än att gå till butiken för att reklamera varan.

Har tagit del av dom svaren. Tack. Bilelektronik är det ju inte frågan om.

Gissningsvis är det likadan elektronik under skalet som på min Tracer, specifikationerna och manualen är väldigt lika varandra. Så strömningarna känsla även dom är likadana... Så kanske passar även displayen MT-5..? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och varför skulle det bara vara bilelektronik som Biltema skulle vara rädd för att kunden har kopplat in och kortslutit och sedan vill returnera. Dom vill väl skydda både sig själva och nästa kund som köper den returnerade varan. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 timmar sedan skrev Rascal:

Och varför skulle det bara vara bilelektronik som Biltema skulle vara rädd för att kunden har kopplat in och kortslutit och sedan vill returnera. Dom vill väl skydda både sig själva och nästa kund som köper den returnerade varan. 

Men det är så de skriver!

Bara att fråga.

2019-07-28 vid 18:29 skrev Georg_Ohm:

Samt om den ger mindre/inga störningar bakåt i elsysystemet som min Tracer gör?

 

Alternativet är att byta till en modernare Tracer/EPsolar/EPever. Min 2215BN stör inte.

--

Men köp gärna, det skulle vara intressant att se hur bra Biltemas regulator är. De brukar ju köpa in ganska bra grejer och sätta eget namn på och de vill inte ha saker i sitt sortiment som förorskar dem problem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Halvgammal tråd, men köpte nån och testade Biltema-regulatorn? Står inför byte till MPPT själv och letar inspiration

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 minuter sedan skrev matt1as:

Halvgammal tråd, men köpte nån och testade Biltema-regulatorn? Står inför byte till MPPT själv och letar inspiration

Jo jag köpte en och testade, fungerar bra, kan inte utröna om den stör radion då jag inte testat det ännu. Men displayen MeTer MT-5 var inte kompatibel, annat kontakdon så jag kopplade aldrig in den regulatorn, kanske får den ersätta en äldre regulator till lilla solcellen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen display, så jag chansar och kör på det, inte så mycket pengar att förlora

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 minut sedan skrev matt1as:

Jag har ingen display, så jag chansar och kör på det, inte så mycket pengar att förlora

Man jag tror det är ett bra köp!

Sedan kan du ju tala om för mig om du kan lyssna på sommarpratarna i P1... 

Min Tracer-regulator stör ut min billiga bilstereoradio....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min bilstereo har blivit av med antennen, så jag får lyssna på den förkortade poddversionen, den ska väl inte störas ut hoppas jag

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det blev en Solarme från Erlandsson istället, inte mycket dyrare men skall klara 20A, ifall jag får för mig att kräma på med fler paneler i framtiden

 

Den ser ut fungera vid lite torrsimm genom däckskontakten i alla fall

IMG_2508.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev matt1as:

Det blev en Solarme från Erlandsson istället, inte mycket dyrare men skall klara 20A, ifall jag får för mig att kräma på med fler paneler i framtiden

 

Den ser ut fungera vid lite torrsimm genom däckskontakten i alla fall

IMG_2508.jpg

Jag misstänker att det är ungefär samma elektronik i de flesta regulatorerna.

Spelat kanske inte så stor roll vilken man väljer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...