Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
Gson4

Råd inför båtköp

Rekommendera Poster

Planerar ett båtköp men den begagnade marknaden känns som en djungel för mig som är ny på den. Vill ha en daycruiser med sovplats för 2 personer och helst mindre än 6m. Prisklass upp till 220k men helst mindre ;). Vad har ni för förslag på båtar och klasser? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpte precis en DC själv beggad i ungefär samma klass. En Yamarin 6420 för ca 250k

 

Varför vill du ha sen mindre än 6m? När jag läste på innan så rekommenderade de flesta minst 6m.

 

finns en hel del båtar för 150-200k i den storleken, Ryds, Bella, Yamarin osv. 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill ha en under 6m på grund av att vi inte får ha större i våran hamn men flera stycken som fått dispans så borde nog gå. Har tittat runt en del och som du säger behöver den nog vara minst 6m för att ha tillräckligt med utrymme. Yamarin 6110 är den jag är mest intresserad av i nuläget. Mycket båt för pengarna verkar det som. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-07-21 vid 11:58 skrev Gson4:

Vill ha en under 6m på grund av att vi inte får ha större i våran hamn men flera stycken som fått dispans så borde nog gå. Har tittat runt en del och som du säger behöver den nog vara minst 6m för att ha tillräckligt med utrymme. Yamarin 6110 är den jag är mest intresserad av i nuläget. Mycket båt för pengarna verkar det som. 

 

Väldigt fin båt, vi tittade på den en hel del innan vi valde 6420. Den enda egentligen skillnaden som jag reagerade på var avsaknaden av badsteg där bak. Annars ruggigt fin båt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...