Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
tobbo166

Borttappat SD kort Navionics Raymarine

Rekommendera Poster

Hej!

 

Tappat bort SD kortet för Östersjön till Raymarine ES75 plottern. Bara köpa nytt eller håller de reda på att man köpt en gång så man kan skaffa ett SD kort och ladda ner igen gratis? Det var värsting Platinum + nånting, 2 år gammalt max, fick välja region förta gången i Chart Installer programmet på PC och sedan blev det låst till den regionen.

Loggade in på navionics.com men hittade ingen orderhistorik.

 

Om man måste köpa nytt. Måste man köpa från Hjertmans, Erlandssons mm eller kan man själv köpa ett SD kort och köpa direkt från Navionics, verkar billigare? Måste ju ändå ladda ner osv med Chart Installer på PC? Dessutom är jag i obygden och har ett SD kort. Funkar 32 Gb eller är det 8 Gb max på ES75:an?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som jag förstått det ligger det ett kopieringsskydd inlagt på minneskortet så troligen måste du skaffa ett navionicskort.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev Mackey:

Som jag förstått det ligger det ett kopieringsskydd inlagt på minneskortet så troligen måste du skaffa ett navionicskort.

Så brukar det vara. Men kolla med Navionics, du har ju köpt en licens så man kanske köpa ett nytt kort lite billigare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Tack.

 

Köpte Karibien efter det och fick ett 8 Gb kort så visst är det orimligt att det är

ett 32 Gb kort? Funderar nämligen på om jag stoppat i dotters mobil för att utöka minnet på den. Mobilen formaterade det kortet men kanske finns nån låst boot sektor kvar? Värt att prova att stoppa i det kortet i dator med Chart Installer?

Redigerad av tobbo166

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...