Paskalaivankapteeni 3 Postad 20 Juli , 2019 Tjenare Som rubriken lyder. Är nybliven båtägare sen i maj, men inte ny på att meka, men undrar hur det kan komma in vatten i motor. Stiften är blötz av vattendroppar, bränslet är nytt, har kört 1 tank, och nu när båt stått en par veckor är det vatten på stift. Lossat dessa och dragit torrt, byter stift, får den att hosta till, sen är det dött igen, och när jag lossar stift, är det vattendroppar på dom. Riggen är i vattnet hela tiden, pågrund av trasig spärr. Tacksam för tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 643 Postad 20 Juli , 2019 Ja kan ju vara en hel del saker som gör att du får in vatten. Topplockspackning Sönderkorroderad topp/cylindrar. Powerheadpackning (mellan rigg och motor) Avskiljarplåt i avgasdelen sönderrostad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paskalaivankapteeni 3 Postad 20 Juli , 2019 Lyfte upp motorn och drog den torr, spraya startgas, då lova den, sen såg jag att staget till tändförställningen lossnat, så peta in den, staftade båten och den gick lurvigt ett tag, men den gick, så hämta flytvästen och kasta loss, då stanna den fan. Nåja den startade igen, har nu varit och kört med den en timme, få se nästa gång man ska stafta den, har nu lyft upp riggen och låst med en pinne. Kan tändförställningen göra nåt, den var i läge full gas nämligen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser