Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Vidio

Tips på bra hamn?

Rekommendera Poster

Hej!

Är noob i Skärgården, första säsongen med egen båt, så ursäkta eventuella korkade frågor. :)

ska ut med svärfarsan i båten i helgen, tyvärr är han inte vidare intresserad av naturhamnar, utan vill gärna ha lite mer liv och rörelse.

Jag tänkte ta han till paradisviken/Finnhamn för en kväll, där är ju vackert och gångavstånd till krogen om vi skulle vilja det.

men de andra nätterna? Några tips på ”snarlika” ställen, som inte är för långt bort? (Båten marschar 6-7 knop...)

 

Jag vägrar Sandhamn. Möja verkar superkrångligt att lägga till vid, eller? Har kollat vid värdshuset där, ser trångt och bökigt ut, dessutom ganska få platser?

ingmarsö har vi gjort....

 

Finns det något mer?

 

Stort tack på förhand!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var i skärgården utgår du ifrån, och hur långt vill du gå..?

Och hur stor båt har du om du tycker Möja verkar krångligt? Jag har gått in där med min 8,3 m segelbåt som sticker 1,60; längst in i Kyrkviken var inga problem.

 

I övrigt dårå...

Utö är bra.

Malma Kvarn skall vara trevligt.
Bullandö har en trevlig restaurang, men det är lite väl "marina"-känsla i hamnen

Vaxholm..?

Grinda med värdshuset..?

Strömma..?

Högmarsö är riktigt ball, http://www.restaurangvarvet.se/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Peter_K:

Var i skärgården utgår du ifrån, och hur långt vill du gå..?

Och hur stor båt har du om du tycker Möja verkar krångligt? Jag har gått in där med min 8,3 m segelbåt som sticker 1,60; längst in i Kyrkviken var inga problem.

 

I övrigt dårå...

Utö är bra.

Malma Kvarn skall vara trevligt.
Bullandö har en trevlig restaurang, men det är lite väl "marina"-känsla i hamnen

Vaxholm..?

Grinda med värdshuset..?

Strömma..?

Högmarsö är riktigt ball, http://www.restaurangvarvet.se/

Tack för bra tips!

Jag utgår från Bolviken på Värmdö.

 

Nä, båten är inte värst stor, har ett djupgående på 0,8, så klarar du de det så borde väl jag klara det! :)

Men jag tycker det ser så jäkla grunt ut på sjökortet? Som jag tolkar det går det en smal smal passage med ett djup på 2 meter, utanför den ospecificerat, men grundare. Eller?

 

Malma Kvarn ser trevligt ut, även fast det ligger på fastlandet, det skulle kunna vara ett alternativ! 

 

Grinda är ingen favorit direkt tyvärr, ligger väldigt nära hemmahamnen, men jag tycker inte det är så charmigt...

 

Högmarsö! Lite långt att gå kanske, men kanske kan gå ändå. Vad är det som gör det stället ballt? Berätta gärna :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Peter_K:

Kolla på bilderna på Högmarsö Krog så förstår du 🙂 

https://m.yelp.se/biz/högmarsö-krog-furusund

 

Tack, det där ser riktigt najs ut. Hur ser du kring tankarna på kyrkviken? Är det djupare längs med kanalen än vad det ser ut?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...