Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Kane

Lätt besviken båtspekulant på Blocket....

Rekommendera Poster

Aldrig sett någon liknande annons på Blocket, Blocket

 

image.thumb.png.eeaacf1e4f4870198de6f7737f3bb0dc.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte bra reklam för Knape Marin. Kostar man på sig 125 kr för att lägga in en annons - jag kollade priset - så är man verkligen missnöjd. Höga kreativitetspoäng för att uttrycka sitt missnöje måste jag säga, han fångade ju vår uppmärksamhet på ett intressant sätt. Kanske lite väl passivt-aggressivt även för min smak 🙂

 

Apropå min tidigare tråd om kundhantering i marinbranschen..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Både säljaren och presumtiva köpare måste ju bli väldigt besvikna på denna hantering om det inte finns någon vettig orsak att inte sälja båten, men då är det väl bäst att ta bort annonsen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
1 hour ago, Mackey said:

Både säljaren och presumtiva köpare måste ju bli väldigt besvikna på denna hantering om det inte finns någon vettig orsak att inte sälja båten, men då är det väl bäst att ta bort annonsen.

 

Annonsören har nog uppnått sitt syfte iallafall. På gott och ont kommer jag att minnas den här annonsen när det är dags för min båt att få ny ägare, troligen via mäklare. Har sett namnet Knape Marin tidigare, men inte hört några omdömen. Den här var ett ganska starkt sådant.

Redigerad av Brunnsviken

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Knape var ju i hetluften för en del år sedan, hamnade på svarta listan.

Verkade dock senare som om firman tvagat sina smutsiga fötter.

 

Jag lät Knape sälja en Monark 670 åt mig någon gång runt 1993 skulle jag tro....

Ilallafall en dålig affär, då firman förhalade affären från våren till hösten och priset sjunk samtidigt som firman villa ha betalt för att båten stod uppställd hos dem, så det blev inte ner pengar kvar än att det räckte till en begagnad kompass till den nya båten.... Ja kompasser var hårdvaluta på tidigt 1990-tal... Samtidigt var jag även spekulant på några Nimbusar som Knape förmedlade, dom var rätt dyra, och det kändes att köpvillkoren var rätt snäva från firmans sida. Så jag fann ett bättre objekt en bit upp i Bohuslän till ett bättre pris.

 

Det som firman föll på då de var omskivna i Göteborgsposten var väl reklammationsrätten, en del köpare hade kontaktat kommunens konsumentrådgivining och konsumentombudsmannen, som rekommenderade åtgärd till köparnas fördel, vilket firman inte accepterade. Den som vill gräva i detta kan ju företaga arkeologiska utgrävningar med lämplig sökmotor på nätet.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

2017 ringde jag Knape om en 38 fots segelbåt som var till salu, tror det var en onsdag/torsdag.

Säljaren var på Match Race på Marstrand och skulle ringa tillbaka när han hade tid...

På lördagen åkte vi till Malmö och kikade på en systerbåt, vi bestämde oss för köp i Malmö.

Veckan därpå ringde Knape tillbaka men då var det för sent för vår del.

 

Den båten som Knape försökte sälja var till salu i flera månader, sedan såg jag att ägaren hade egen annons på blocket.

 

# # #

2005 spenderade jag och sambon 2 timmar hos Knape som var generalagent  för Elan, vi fick svar på många frågor och Knape skulle skicka en offert, vi väntar fortfarande.

 

# # #

Båtmässan 2006 var vi i Hanses monter (Bryggan i väst) oxå någon timme, de skulle skicka en offert, vi fick aldrig någon.

Åkte till Tyskland och köpte en "demo båt".

 

Jag förstår inte att dessa båtföretag  har så dålig koll att de missar att skicka en offert till en kund som redan visat stort intresse. Som kund krusar jag inte ett företag med fel approach, jag tar mina pengar till annat företag med mer kundfokus.

 

Redigerad av skippeer

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...