Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Suzumar310

Sealflex, stor lapp lagning pyspunka rib

Rekommendera Poster

Har nu lagat hål, läckage vid 4 ställen (hål, skarvläcka). Jag kan inte hitta var det läcker nu trots läckspray, såpa, såpavatten, tryckt ned i vatten så gott jag kunnat...

N0n som provat selaflex (hjertmans)? Funkat? Som ett annat frustrerat försök tänker jag i banorna storlapp o limma lapp från skrov ända upp till list ca 150 cm x 25 cm. Det är i detta område merparten av läckorna/hålen varit..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det verkar för mig bättre att ringa en mästare som förstår detta. Och lim inte allt som är hemskt.
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkomna bägge till forumet! :)
I grunden tror jag att TS Suzumar310 tyvärr kan ha en  ohjälpligt utsliten  gummibåt, alltför många års `småkrockar och  UV-ljus´ har slitit på gummit såpass att  flerfaldiga läckor naturligt nu uppstår. (Tunnslitet ´ballonggummi´ blir min första tanke här,  bortom räddning eftersom många läckor tycks ha upptått samtidigt?)

 
En liknelse från förr: I något skede bör man sluta stoppa/laga strumpor, ett skede där ständig lagning övergår från att vara mer lagningar än egentliga strumpor? Om sockan/strumpan har gått över denna utslitningsgräns, tja...i så fall köp ny!??

Kan jag fundera??

Redigerad av Thomas-1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...