Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
matarv

Övervaka batterier?

Rekommendera Poster

21 minuter sedan skrev Atoll:

Hej!

hur gick det matarv? Vilken modell valde du?

Jag har liknande situation som dig. Funderar på en bm-1. Men jag har också sneglat på Kina-varianter, tex https://m.banggood.com/sv/PZEM-015-Battery-Tester-DC-Voltage-Current-Power-Capacity-Internal-And-External-Resistance-Residual-Electricity-Meter-With-300A-Shunt-p-1502591.html?rmmds=detail-bottom-alsolike

Någon som har erfarenhet av dessa?

Det va inte många kronor den kosta, det är bara att köpa och prova.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har testat några Kina varianter och visst fungerar de men det blir lite på en höft. Visst, bättre än inget men jag skulle rekommendera att lägga ner lite mer pengar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
11 timmar sedan skrev bhemac:

Jag har testat några Kina varianter och visst fungerar de men det blir lite på en höft. Visst, bättre än inget men jag skulle rekommendera att lägga ner lite mer pengar.

 

Tack för infon. Ja kanske är lika bra att lägga ut lite mer. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-08-15 vid 22:16 skrev Atoll:

Hej!

hur gick det matarv? Vilken modell valde du?

Jag har liknande situation som dig. Funderar på en bm-1. Men jag har också sneglat på Kina-varianter, tex https://m.banggood.com/sv/PZEM-015-Battery-Tester-DC-Voltage-Current-Power-Capacity-Internal-And-External-Resistance-Residual-Electricity-Meter-With-300A-Shunt-p-1502591.html?rmmds=detail-bottom-alsolike

Någon som har erfarenhet av dessa?


Ledsen för sent svar, men jag valde att köpa en vanlig voltmätare som jag använder.
Kostar ett par hundralappar och jag kan se om spänningen går ner enligt råd här på forumet.
Funkat bra i sommar och att jag använder min portabla solcell på 50W, har fungerat utmärkt i sommar.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...