Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
animap

Lås till lucka under instrumentpanel, Bella

Rekommendera Poster

Hej!

 

Ytterligare en fråga till detta fantastiska forum: Jag har en lucka under instrumentpanelen (Bella 651) som jag misstänker innehåller allt kablage till instrumenten.

Till denna lucka finns ett lås som på bifogad bild. När jag köpte båten var jag osmart nog att inte se till att få en nyckel till detta. Är detta ett standardbeslag som man kan köpa nyckel till? Någon som vet?

Tacksam för alla svar // Animap

lucka.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle hört mig för hos Bellaboats lokala återförsäljare!
Eftersom jag vet att du är stååckholmare (enligt dina tidigare inlägg) så har jag saxat ihop en bild nedan. :)
Just återförsäljaren "marindepån" har en webbshop, månne hittar du en nyckel eller nyckelämne* där?
*) Ett `nyckelämne´ är en otandad sak som går att föra in i många besläktade lås.
Låssmeder kan sedan slipa till tandningen för att passa individuella båtägares lås. (Fast hur pass individuellt utformad behöver en nyckel till kabeltrasslet under instrumentbrädan egentligen vara, skall nån sno kabelhärvans kopparkablar? Tja, tjuvkoppla tändningslås mer trolig inlåsningsorsak, men men.)


Bildkälla: hopsaxad, men kartan hämtad hos finska firman bellaboats.com.
(Som så sent som november förra året tycks ha sålts till Nimbus.)  
 

bella.boats.retailer.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
3 timmar sedan skrev animap:

Tackar för tips och info!

Vrid på den inre delen med hjälp av en spetsig tång.

Den där typen av lås brukar väl sitta på skåp som innehåller pappershanddukar och annat stöldbegärligt på offentliga toaletter.

Redigerad av Rascal

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...