Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
patrikflink

Mente Marin Automatisk Trimplanspanel ACS RP

Rekommendera Poster

Någon som har denna?

Har problem (om det nu är ett problem...) med att jag får leka med planen ganska mycket, så denna pryl verkar smart.

Tänkte uppgradera min båt med denna om den fungerar bra till mina hydrauliska trimplan, vill bara få lite referenser från Er som har denna eller någon som har ett liknade och kan tipsa osv.

 

Länk: https://www.seasea.se/trimplanspanel-acsrp-auto

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har Mente Marin ACS RP på min -Yamain 79.a, fungerar utmärkt! Man byter kurs, får vinden i sidan och vips så rätar båten upp sig igen.

 

/Kaj

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
2 timmar sedan skrev patrikflink:

Någon som har denna?

Har problem (om det nu är ett problem...) med att jag får leka med planen ganska mycket, så denna pryl verkar smart.

Tänkte uppgradera min båt med denna om den fungerar bra till mina hydrauliska trimplan, vill bara få lite referenser från Er som har denna eller någon som har ett liknade och kan tipsa osv.

 

Länk: https://www.seasea.se/trimplanspanel-acsrp-auto

Det finns en del skrivet om den i forumet om du söker på mentemarin, tex denna 

/Bernte

 

Redigerad av Bernte-AQ
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
8 timmar sedan skrev Bernte-AQ:

Det finns en del skrivet om den i forumet om du söker på mentemarin, tex denna 

/Bernte

 

Perfekt! Sökning på luren är kass, tack för länken.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har monterat denna på min Bavaria 32 Sport och den funkar grymt i planingsfart - den rätar upp båten på nolltid och ignorerar svängar.

 

Har dock haft lite problem med att den kör ner babords trimplan i låg fart, speciellt när jag saktat in från planing, men jag tror det kan bero på att jag monterade panelen i gamla trimplanspanelens hål som på min båt sitter lite lite vinklat och därför inte helt i linje med midskeppslinjen vilket dom är känsliga för.

 

Jag kan ju även ha råkat trycka på fel knapp någon gång och sparat in en felaktig inställning som en ny kalibrering ordnar. Behöver bara hitta manualen... :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Sjoingenjoren:

Jag kan ju även ha råkat trycka på fel knapp någon gång och sparat in en felaktig inställning som en ny kalibrering ordnar. Behöver bara hitta manualen... :D

 

Har du provat det nya kallat internet, Mente ?

  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har installerat mitt system i år, den trycker ner ena trimplanet i botten när jag försöker använda autoläget. Jag har kalibrerat och provat allt enligt manualen. Nu har jag skiftat 3:ans och 4:ans kablar , de som går till trimplanen. Så nu fårvi se om problemet är löst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Funkar det enligt installationsanvisningen nu då? Dvs att trimplanen går åt rätt håll vid test.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...