Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

Rekommendera Poster

Hej

En Mercury F75 från 2001 är det jag har. 8 år sedan senaste impellerbytet. Vi håller till på Västkusten. Drivaxeln har fastnat uppe i motorn.

 

Jag har ett mellan rum på ca 3-4 mm. Jag kör rostlösande fryspray, varmluftspistol och kilar.

 

Några tips???

 

Hade härmat lämnat bort detta men inga tider hos verkstäderna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Mr3399:

Hej

En Mercury F75 från 2001 är det jag har. 8 år sedan senaste impellerbytet. Vi håller till på Västkusten. Drivaxeln har fastnat uppe i motorn.

 

Jag har ett mellan rum på ca 3-4 mm. Jag kör rostlösande fryspray, varmluftspistol och kilar.

 

Några tips???

 

Hade härmat lämnat bort detta men inga tider hos verkstäderna.

Tyvärr är detta ett vanligt fenomen på Mercury. Vända upp och ned på motorn och verkligen ösa fullt med rostlösning brukar vara det som gäller. Motorolja blandat med lika del lacknafta använde jag själv sist, små sprayburkar blir dyrt i onödan. Bromsvätska är en annan metod,  försiktig dock mot lackade ytor. Låt stå och dra några dagar innan du gör nya försök,  gärna med motorn ännu upp och ned.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack

Behöver man tömma motorolja eller göra andra förberedelser innan man vänder den?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Mr3399:

Tack

Behöver man tömma motorolja eller göra andra förberedelser innan man vänder den?

 

Oljan ur brukar räcka

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...