Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
CSE

Vad är motorn värd?

Rekommendera Poster

Hej på er

 

har tröttnat lite på den gamla 2-traktaten och undrar funderar på att byta upp mig till en nyare 4-takt. Vad kan min 75hk Mercury vara värd? Årsmodell 2004, körd i sötvatten alla år förutom förra året, trim, tilt och reglage. Allt fungerar som det ska. Jag är andre ägare, vet inte gångtimmar men gissar på inte allt för många då förre ägaren var pensionär. Någon som har ett hum om vad man kan få för den?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför skulle det bli färre gångtimmar för en pensionär? Jag tycker det borde vara tvärtom. 

 

Sedan är det ju så att om man inte vet antalet gångtimmar så kan det ju vara vad som helst. 3 timmar per år eller 300.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

20.000 kanske du kan få 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om det är efi/dfi eller förgasare så spelar det en stor roll, samt hur många gångtimmar. Fräsch och fin i perfekt utställningsskick med låga timmar 45000:-.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle du seriöst köpa en 15 år gammal 75 hk tvåtaktare för 45 tusen? Är du galen? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan skrev 535GT:

Är du galen? 

Inte mer än vanligt.

 

Glömde skriva:  "upp till 45000:-" Om den var i ett perfekt utställningsskick och 10 timmar på mätaren, ja ( jag skulle ju pruta en del förstås). Hellre det än en 4 takt med 800 timmar och att säljaren lovar att den fungerar, vilket är rätt så vanligt i annonserna numera.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...