Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Garpen61

Givare till logg Bayliner 2005

Rekommendera Poster

Nu har knopmätaren lagt av, den var uppe på land för byte av stödlager. Efter det funkar den inte. Hur funkar en sån logg? jag hittar ingen tryckgivare bak, bara som en plastbit som sticker ut i nederkant på aktern. Men den är väl till ekolodet, som jag inte har inkopplat.

 

Det finns inga givare vad jag kan se...

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Svårt att svara på dina frågor då man inte vet vad för slags logg du har.

Det finns några olika typer.

 

Tryckloggen, helt mekanisk, mäter vattentrycket i en slang från en givare akterut, instrumentet är uppbyggt som en barometer.

 

Paddelhjulslogg, elektronisk, digital eller analog, ett paddelhjul sitter i en skrovgenomföring eller lagergaffel under båten eller i akterspegelns nederkant.

 

Det finns också en GPS-logg, den saknar givare, men har en (inbyggd?) antenn som tar emot signalerna från satelliterna.

 

De finns några till olika typer, men dom är inte så vanliga.

 

Inte sällan finns det kombinationsinstrument logg-ekolod-GPS-plotter, då ekolodets givare är hopbyggt med loggens. Här finns även en GPS baserad logg.

 

Gör så att du tar en bild på plastbiten som sticker ut, samt av instrumentet, då blir det lättare att svara på din fråga.

Redigerad av Georg_Ohm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är utrett, den sitter i drevet. man lär sig lite nya saker varje dag... det var slangen som inte satt på ordentligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...