Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Grossa

Dusch koppling

Rekommendera Poster

Har en maxum dc 23 med läckage i kopplingen bak till duschen ..kommer en slang från pumpen o en slang till duschen sen på utsidan sitter vredet där man vrider på vattnet är otätt i ngn oring är det någon som vet hur man delar på kopplingen..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Grossa:

Har en maxum dc 23 med läckage i kopplingen bak till duschen ..kommer en slang från pumpen o en slang till duschen sen på utsidan sitter vredet där man vrider på vattnet är otätt i ngn oring är det någon som vet hur man delar på kopplingen..

Har du stora vred i plast? Märket är isåfall Whales och Watzki har lite delar men inte mycket. Fick byta ut min duschbox mot en modernare i metall då jag hade läckage bak i själva blandare som är gjort i plast och tidens tand hade gjort att den torkat. Var runt hos alla rörfirmor och dom hade aldrig sett den gängan.

Man sliter bara isär med bajonettfattning och där sitter det flera oringar, men kolla efter sprickor mm.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svar...ja längst bak vid badbryggan sitter ett stort plastvred där man reglerar duschflödet o inne bakom i motorrummet sitter kopplingarna där jag tror o ringen torkat...är det där vid kopplingarna det är bajonettkoppling?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
3 timmar sedan skrev Grossa:

Tack för svar...ja längst bak vid badbryggan sitter ett stort plastvred där man reglerar duschflödet o inne bakom i motorrummet sitter kopplingarna där jag tror o ringen torkat...är det där vid kopplingarna det är bajonettkoppling?

Bara ett vred? Inte två, en med blått och en rött?

Bild kanske?

Redigerad av patrikflink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
36 minuter sedan skrev patrikflink:

 

39 minuter sedan skrev patrikflink:

Bara ett vred? Inte två, en med blått och en rött?

Bild kanske?

Nej bara ett vred endast kallvatten..ska ta några bilder o lägga ut

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...