Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
patrikflink

Selva Sea bass c 5hk

Rekommendera Poster

Någon som har en sådan? Lite sugen på en ny med 4 takt. Har idag en 2 takt Mercury 3.3 Hk. Vill ha 2 takt pga lägger den ner när vi åker med stora båten. Selva har tydligen någon ny teknik som gör att oljan inte rinner ut oavsett om den ligger ner. Bra garantier, 5 år men kostar 12699kr idag hos Seasea. 

Några andra bra 5 Hk 4 takt som kan ligga ner utan att oljan rinner ut?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svarar mig själv efter lite samtal med Seasea. Rena skiten, samma kvalité som deras tidigare modeller Martim Power, alltså smäck! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en Selva 6hk sen förra året. Anledningen var dels vikten som är låg, dels att den går att förvara/transportera hur som helst. Deras 5k har fått bra betyg i tester. Jag har inte haft några problem hittills iaf...

 

Yamaha har också modeller utan krav på hur man förvarar/transporterar den...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svar men vart en Suzuki 6hk.

Det står flera Selva på verkstad hos Seasea som folk har reklamerat typ slangar som läcker mm. Typiskt lågbudget grejer som Parsun, Martimpower mfl. 

Köpte en Martimpower av Seasea för ett par år sedan, skiten höll ett år, fick tillbaka pengarna.

 

Kul att någon iallafall har ett bra exemplar som du. Bara hoppas att den håller för dig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte alls uppfattat Selva som lågbudget på något sätt men tiden lär väl utvisa det 🙂 Nu har dom på årets modeller fina funktioner som elstart även på mindre maskiner, som endast lägger på 1 kg i vikt. Vore inte alltför dumt för barnen då en 6hk kräver lite kraft att dra igång.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...