Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Pentax

Efterfordon / 30 trailer

Rekommendera Poster

Jag skapar en egen tråd, då ........

Angående böter för fortkörning med efterfordon 44 kilometer i timman, mycket otrevliga poliser, ja jag lovar att det finns sådana, lika som att det finns mycket bra, jag är nära vän med några, så ni inte tror att det är ett allmänt hat.

 

Körde i tomme med ett efterfordon i 44.

Ja jag körde för fort, helt klart inget jag ifrågasatte. 

Polis 1 kommer fram och vill se körkort, vilket han får, polis 2 går runt och kollar på trailern, sparkar och hoppar på draget, kommer och ber mig stiga ur bilen.

Jag lyder uppmaningen, vi går till trailern, polis 2, "den ser lite klen ut" jag hur menar du nu?

Polis 2 "den där kan du inte lasta något på" Jag oförstående, jasså, polis 2 alldeles för klen.

Nu blir jag lite sur, och frågar om han har någon utbildning i hållfsthetslära / konstruktion?

Det var nu polis 2 gick i ställning för handgemäng.

Till saken hör att jag har varit inblandad i bygget av åtskilliga båttrailar; trailrar för skogsmaskiner och större grävmaskiner, så jag anser mig ha viss erfarenhet av byggnation av liknande släp.

Även detta efterfordon har jag byggt, som ansågs vara för klent.

Jag tycker att min fråga var berättigad, i sitt sammanhang.

Båda kom upp i ansiktet för att kolla andedräkten.

Polis 2 förundrar sig över att jag inte visar någon rädsla, "dom är ju två poliser".

Efter ett tag lugnade sig stämningen något, polis 1 säger att kollegan vill ta mitt körkort för fortkörning, man räknade i procent och min körning motsvarade 150 på 100 väg.

Sedan var det lite sjafs om LGF skylt som jag enligt reglerna hade, Polis 2 undrade varför jag hade sådan skylt när jag körde så fort.

Jag "nu får ni väl för faen ge er"

Polis 1 frågar om jag erkänner att jag körde för fort, jag svarade ja, han skrev ut en böteslapp, jag kommer tyvärr inte ihåg på hur mycket, men några tusenlappar.

Nu har det gått rejält över en timma i vägkanten.

Böterna är betalda och jag har glömt hur mycket det var, men jag kommer ihåg att dom var mycket otrevliga.

Så här i efterhand ångrar jag att jag erkände fortkörningen, skulle varit intressant att mött dom i tingsrätten.

 

Lite OT, nu är det nya tider, fejan o dylikt, där ska det vara snabba kast, ingen som är intresserad av vad som hänt tidigare, och utsvävningar runt ämnet, ibland långt ifrån ibland lite närmare.

Tommy ( toaen) var en mästare att förse läsaren med info i och runt ämnet, ibland ganska långt ifrån, men jag tyckte det var trevligt.

 

 

Härmed får jag tacka för mig, på detta forum och följer Tommy (Toaen) och lägger ner min verksamhet och gratiskonsultation här.

I det stora hela har det varit en trevlig tid, och jag gillar många som hänger här även om vi ibland har haft olika åsikter.

 

Pentax som egentligen heter Kalle.   💗

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad har hänt i o med ett sådant beslut att tacka för sig????

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Pentax:

 

Härmed får jag tacka för mig, på detta forum

Tråkigt Kalle Pentax, du har tillfört väldigt mycket. Vila upp dig du och kom tillbaka!

Och tack för dina inlägg!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med bhemac. Tråkigt att du lämnar och jag hoppas det är tillfälligt. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Otack är forumguruns lön. Trist att Kalle lämnar oss. Fast jag förstår honom. Ibland undrar man över vad man håller på med, man delar med sig av kunskap och idéer så gott man kan, ibland får man ett tack ibland får man mothugg. Jag har med åren blivit lite selektiv med vad jag ger mig in i. Lärorikakast var en gång när en ny medlem frågade om sin nyinköpta båt. Jag skrev en faktarik kort historik över varvet, kollade upp sådant jag inte var säker på osv. Satte av kanske en trekvart på att få det tydligt och rätt. TS svarade aldrig i sin egen tråd....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Riktigt tråkigt. Hoppas dock att uppehållet blir tillfälligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...