Gå till innehåll
fredag 19 april 2024

Rekommendera Poster

Hej. Ska ha loss diselpumpen för service på min gamla md21, allt är loss utan den sista bulten som sitter jävligt knepigt till på baksidan av pumpen. Nån som har lossat en dylik pump o har en lösning? tacksam för tips.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du menar muttern? Brukar inte vara ett problem med en en 3/8" förlängare, spärrskaft och gärna med ett knutkors innan hylsan. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

ja någon mutter e det inte utan en insex

sbult sitter tre st, en kvar o jävligt knepigt

Redigerad av bobofender
fel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nja då lossar du pumpen på fel ställe,  det är vid den större adaptern längre mot transmissionsplåten du ska lossa den, sitter med 3 st M8 muttrar. Lossar du de tre insexbultarna som själva pumpen sitter med så får du inte ut pumpen med drevet genom det hålet

 

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
20 timmar sedan skrev Rubenjames:

Nja då lossar du pumpen på fel ställe,  det är vid den större adaptern längre mot transmissionsplåten du ska lossa den, sitter med 3 st M8 muttrar. Lossar du de tre insexbultarna som själva pumpen sitter med så får du inte ut pumpen med drevet genom det hålet

 

Ok bra du sa de då ska jag kolla de.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-06-20 vid 08:10 skrev Rubenjames:

Lossar du de tre insexbultarna som själva pumpen sitter med så får du inte ut pumpen med drevet genom det hålet

Härligt med sakkunskap!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Hopps du ställt svänghjulet på märket, öppnat den blå luckan på pumpen och noterat att de två nålvisarna står mitt för varandra INNAN du tar bort den.

Annars blir det jobbigt att få till rätt insprutning igen när du monterar in den igen.

Själv gjorde inte jag det utan rev bara ut den... resulterade i över 6000 kr i installationskostnader för en kvalificerad tekniker...

Väldigt onödigt. 

Redigerad av KaptenMogge

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...