Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Camparen

Gamla skruv hål där skruven sitter löst.

Rekommendera Poster

Hej

Är ny på detta med båt, så har en del frågor! 

Som titeln antyder har jag gamla skruv hål där skruven antigen gått av eller dragit ur glasfibern. Har funderat lite på hur man ska lösa dessa hål då jag vill använda samma placering på det som ska monteras. 

Funderar på o bara hälla i lite polyester i hålet o sedan i med skruven. Låter det härda o sen drar man åt skruven. Är ju inte ensam om detta problem så tänkte fråga er kunniga om råd/tips! 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

låter enkelt och bra tycker jag fast jag hade borrat upp hålen för att vara säker på att dom blir homogena med resten av materialet.

fast det saknas en sak och det är glasfibern som ska täcka en bit runt hålet och bli ett med resten.

för övrigt finns ju glasfiberspackel annars och en uppsjö av epoxymoj så det beror kanske på hur många hål du har att fylla.

om det inte är så många hade jag kört epoxy..det väter bäst mot annat material vad jag vet.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okej, ja det är en del men inte överdrivet många. Smart o borra upp dom! Ja blir ju lite smidigare med epoxi eller liknande! Angående glasfibern tänkte jag att det är ett så litet hål att det

1. Blir väldigt svårt o armera.

2. Att det inte behövs då hålet ä 3-5 millimeter stort.

Tänker jag fel då? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du sätter skruven innan det härdat, smörj den med något så den inte fastnar stenhårt, vaselin? Så att du kan dra den efteråt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Instämmer med tidigare inlägg, i följande manual på sid 17-20 hittar du bra guidelines:

User Manual

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...