Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
rydsbat

Yamaha 80hk -89/90

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har en Yamaha 80hk -89/90 som jag undrar om man på något sätt kan göra om till en 90HK? Har hört att det är i princip samma motor, stämmer det och hur gör man?


Tacksam för alla svar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att ta i beaktande är att du har en motor som är 30år gammal! Dvs den hade 80hk 1990.

 

Men för att svara på din fråga, så brukar gammaldags motorer vara strypta med förgasare.   

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack, väl medveten om att den har några år på nacken men den startar och går utmärkt men 10 hk mer hade inte skadat ;) Så då är det ett förgasarbyte som gäller ? vad kan man hitta en sådan och vad kan det kosta?

 

Om motorn hade gått dåligt hade jag satsat på en nyare med kanske runt 100/115hk.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skriv gärna typbetäckningen exvis 80AET. Det blir då lättare att hitta info.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
37 minuter sedan skrev rydsbat:

Tack, väl medveten om att den har några år på nacken men den startar och går utmärkt men 10 hk mer hade inte skadat ;) Så då är det ett förgasarbyte som gäller ? vad kan man hitta en sådan och vad kan det kosta?

 

Om motorn hade gått dåligt hade jag satsat på en nyare med kanske runt 100/115hk.

Insåg att jag var lite för snabb på tangenterna. För att förtydliga det är öppningen på venturiröret som är olika. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

se bifogad bild

ska det räcka med förgasarbyte?

4BC223B0-74CF-482B-8692-EE08D8A5A849.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...