Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Oliwerj

Köpte en okänd båt.

Rekommendera Poster

Hej. Ny här på forumet så jag vet ej om jag har gjort rätt. 

 

Är det nån som vet vad detta är för båt jag och kompisen har köpt😁? Säljaren viste inget alls.

89DDA92F-1CC5-44F9-A2CC-5FD7F80D02A4.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen aning om båtmodell. Bör sitta någon liten placket någonstans. Vad gav ni, 10.000?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har letat efter det men den värkar vara borttagen. Vi gav 8 000 för båt, kärra, motor och reservdels motor👍🏻😁

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Hej och välkommen hit.

Lugnt du har gjort helt rätt.:)

 

Min bästa gissning är nog att det är en Ockelbo i nån form av T version 60-70 tal.

 

Kan också vara en Selco, hur ser fören ut?

 

Ser ut som om det ska vara en vindruta där fram? Ser också ut som en 50-70 talare som är renoverad eller egenbyggd kopia eller varför inte amerikansk.

 

Redigerad av Pilletant447

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 timmar sedan skrev Pilletant447:

Hej och välkommen hit.

Lugnt du har gjort helt rätt.:)

 

Min bästa gissning är nog att det är en Ockelbo i nån form av T version 60-70 tal.

 

Kan också vara en Selco, hur ser fören ut?

 

Ser ut som om det ska vara en vindruta där fram? Ser också ut som en 50-70 talare som är renoverad eller egenbyggd kopia eller varför inte amerikansk.

 

 

 

Vindruta fick vi inte med men vi fick ramen så ska försöka hitta nåneller försöka göra😁

förra ägaren viste inget mer än att ägaren innan de hade fixat i ordning den😁 

tack för alla svar så fort👌😁

5D9E5F3A-FBF1-46C0-9CFE-3D5CB61CB415.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
8 timmar sedan skrev Pilletant447:

Hej och välkommen hit.

Lugnt du har gjort helt rätt.:)

 

Min bästa gissning är nog att det är en Ockelbo i nån form av T version 60-70 tal.

 

Kan också vara en Selco, hur ser fören ut?

 

Ser ut som om det ska vara en vindruta där fram? Ser också ut som en 50-70 talare som är renoverad eller egenbyggd kopia eller varför inte amerikansk.

 

 

 

Vindruta fick vi inte med men vi fick ramen så ska försöka hitta nåneller försöka göra😁

förra ägaren viste inget mer än att ägaren innan de hade fixat i ordning den😁 

tack för alla svar så fort👌😁

501B07B9-D08F-4FA3-B8FF-F8E0B73F1CB7.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon Selco tror inte jag att det är. Fören hade sett annorlunda ut. Kanske en gammal Ockelbo t15?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ang. vindruta så var det vanligt på dessa båtar från sent 60-tal till tidigt 70-tal med en välvd plastglasruta. Med åren blir den gul, ful och skör.

 

Skickar med en bild på sonens båtprojekt (Uttern 435 Favorit) där vi ersatt den gamla välvda plastrutan med en ram av aluminiumlister för plywoodlådor samt plastglas från Biltema. Kostade inte mycket. Bild1.jpg.78c3d4b2956ce86fb2c67ddaa3660df8.jpgLimmat (Sika) och skruvat fast, och gjorde också att båten inte såg så "gammal" ut.

  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev IngemarE:

Ang. vindruta så var det vanligt på dessa båtar från sent 60-tal till tidigt 70-tal med en välvd plastglasruta. Med åren blir den gul, ful och skör.

 

Skickar med en bild på sonens båtprojekt (Uttern 435 Favorit) där vi ersatt den gamla välvda plastrutan med en ram av aluminiumlister för plywoodlådor samt plastglas från Biltema. Kostade inte mycket. Bild1.jpg.78c3d4b2956ce86fb2c67ddaa3660df8.jpgLimmat (Sika) och skruvat fast, och gjorde också att båten inte såg så "gammal" ut.

 

Den var en fin båt😁

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
17 timmar sedan skrev Kramer:

Någon Selco tror inte jag att det är. Fören hade sett annorlunda ut. Kanske en gammal Ockelbo t15?

Nä det var fören som gjorde att jag heller inte .................hur ska jag säga?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 timmar sedan skrev IngemarE:

Ang. vindruta så var det vanligt på dessa båtar från sent 60-tal till tidigt 70-tal med en välvd plastglasruta. Med åren blir den gul, ful och skör.

 

Skickar med en bild på sonens båtprojekt (Uttern 435 Favorit) där vi ersatt den gamla välvda plastrutan med en ram av aluminiumlister för plywoodlådor samt plastglas från Biltema. Kostade inte mycket. Bild1.jpg.78c3d4b2956ce86fb2c67ddaa3660df8.jpgLimmat (Sika) och skruvat fast, och gjorde också att båten inte såg så "gammal" ut.

Var inte vindrutorna rundade på den tiden?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 minuter sedan skrev Pilletant447:

Var inte vindrutorna rundade på den tiden?

Jo, men det var ju precis det jag skrev....

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 timmar sedan skrev Jocoi:

Tåliga polykarbonatrutor som inte gulnar

 

Jo det är precis polykarbonat som gör så eftersom de inte tål UV. Plexi är inte lika starkt men tål både UV och klarar repor bättre.

Går att böja till om man gör en mall och har tillgång till en bastu. Ev får man polera lite.

Det var många som böjde sina rutor så på 60-talet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan skrev IngemarE:

Jo, men det var ju precis det jag skrev....

Förlåt så hemskt mycket men jag uppfattade inte det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...