Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Emilioten

Polera gammal båt för nybörjare

Rekommendera Poster

Ska polera upp en hobbygodkänd yta på min gamla plastsnipa. Den har mig veterligen antagligen aldrig blivit polerad av någon tidigare ägare. Jag har fått tips av en väldigt kunnig inom branchen att använda 3m polermedel grön med tillhörande trissa.  

 

Nu till frågeställningen, jag äger ingen polermaskin och eftersom jag är nybörjare så vill jag inte heller lägga 4-5000 på en maskin som jag antagligen inte kan hantera prickfritt ändå.

Min budget ligger runt 1000kr möjligen upp mot 2000.  vad ska jag köpa för polermaskin och tips?

Har kollat på turtlevax 850w men den är ju slut i hela landet så tips med länk till maskin som finns inne och kan användas i slutet på veckan mottages tacksamt. 

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Grön 3M är enligt mig helt rätt produkt för ändamålet. Den tar ordentligt!

 

Själv har jag och ett par polare kört Biltemas variant. Tror det var denna: https://www.biltema.se/bilvard/maskiner-for-bilvard/polermaskiner/polermaskin-pm-150b-2000037527

 

Den har fungerat mycket bra på ett antal båtar och bilar. Viktigt att välja en modell med justerbart varvtal och gärna en som inte väger så mycket.

Redigerad av Mange249

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gick du vidare med 3m gul och blå kork sen eller hur gjorde du?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Denna gång blev det bara grön 3M och sedan vax, men då blir det mer bra än perfektion.

 

Har inte köpt något finare steg av 3M ännu, utan kör slut på en flaska Cleaner från Autosol som finare variant. Har fungerat mycket bra både på bil och båt...

När den är slut blir det dock 3M, men har inte testat någon ännu så får läsa på lite först:)

 

Vax har jag kört 2 varv med Sonax Nano Boat Wax, men även där blir det 3M när denna är slut.