Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
SRand

Stuva smart! Nimbus 28

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej! Just köpt en Nimbus 28 dc och ser fram emot en härlig sommar! Jag märker dock att vi behöver stuva smart här. Det är mindre stuvutrymme under britsarna än vi är vana vid ( trots att vi bytt till större båt!), ingen garderob och utrymmen under soffan i sittbrunnen är stora och djupa vilket gör dem svåra att utnyttja. Därför skulle jag verkligen uppskatta om ni ville dela med er av era bästa tips om hur ni stuvar smart. Särskilt ni med Nimbus 28:or!  

Tusen tack! 

Redigerad av SRand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Relativt gammalt inlägg men tänkte ändå svara i tråden.

 

Jag ägde en Nimbus 28 för några år sedan. Vi hade alltid nerbäddat i fören så utrymmet under sängen (bordet) blev en naturligt stuvutrymme. Packade kläder i bagar som man lätt kunde plocka fram. Även en extra vattendunk blev ofta stående där lättåtkomlig i köket.

 

Samma för barnen, kläder i väskor som fick läggas längst in i midkabinen.

 

Stuven i midkabinen blev förvaring av plasttallrikar, bestick muggar och konserver och lite annat som man lagrar under säsongen. 

 

Som du säger så är stuvarna i sittbrunnen gigantiska. Kröp ner där några gånger för att komma åt grejer i aktern. En tanke som slog mig när jag låg där nere och mös 😋... det var att man skulle kunna göra en stor lucka bakom ryggdynan i aktern. Det skulle bli ett bra och ganska lättåtkomligt stuvutrymme... men det blev aldrig av.

 

Ytterligare ställen att förvara är under durken i köksdelen. Det håller sig även svalt. En lagom stor lucka under mattan skulle varit perfekt så man inte behöver lyfta bort hela mattan.

 

Kan mest komma på nya ställen att skapa stuv. En möjlighet är att skapa ett större stuv med lucka i inre skottet på babordssida. Det är massor av ”luft” på den sidan. I den nyare Nimbus 29 sitter köket på den sidan. På 28’orna finns det nog två lösningar beroende på årsmodell. Den jag hade hade ett fack infällt i sidan.

 

Hoppad du hittade lite smarts sätt att förvara under sommaren som gått. Kanske kan du dela med dig?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...