Jump to content
Thursday 02 July 2020
BonusVita

Är på väg att kanske köpa båt

Recommended Posts

Gör en lista.
Vad skall båten ha för egenskaper; fördela dem mellan vad MÅSTE den ha, och vad ÄR DET TREVLIGT om den har.

Vad får båten kosta dig, ungefär, dels i inköp och dels när den är i skick att kasta loss.

Sammanställ och presentera, så kan du få tips på olika modeller att kika efter från oss som skriver här. Lovar jag 🙂

• Like 1

.

En vän till mig, har seglat många år på haven. 

Hans Comfortina har avverkat mer än tre varv runt jorden i total distans. 

Nyss drog han iväg till baltländerna men först Tyskland och Polen. 

Kommer hem denna gång, sen höst. 

Han känner båten och litar på den i alla väder. Kommer inte att segla nåt annat.

43 minuter sedan skrev pseudonym:

Glöm inte bort de där politikerna, ett jobb det inte krävs utbildning för att bli.

Haaaaa!!! "Demokratiskt" vald bland dom som ryggdunkarligan lyfter fram.. då e man väl det... kanske. 

Sen finns många typer av ledare som gått ledarutbildningar mm.  men borde ägna sej åt nåt helt annat.

• Like 1

7 timmar sedan skrev Georg_Ohm:

Så den tråkiga frågan, har du en passande båtplats? 

Jag vet inte var du bor, men om du kollat på en båt ute på Hisingen är det lätt att tro att du bor i regionen, och här är det många års väntetid till kommunala båtplatser, kanske något kortare köer till de få privata eller föreningsägda hamnarna som finns.

Det är faktiskt inte alls så svårt att få båtplats i Göteborg längre. Grefab skriver själva att de har lediga platser i Björlanda Kile för de flesta storlekar på båtar. De har även lediga platser i Fiskebäck och det finns ytterligare hamnar där något års kötid räcker. Brukar dessutom finnas en del som hyr ut i andra hand. 

• Like 1

‎2019‎-‎05‎-‎23 vid 17:03 skrev Marina95:

Det är faktiskt inte alls så svårt att få båtplats i Göteborg längre. Grefab skriver själva att de har lediga platser i Björlanda Kile för de flesta storlekar på båtar. De har även lediga platser i Fiskebäck och det finns ytterligare hamnar där något års kötid räcker. Brukar dessutom finnas en del som hyr ut i andra hand. 

Vad bra!

Jag det blev väl ett lyft efter det att sen skandalalstrande styrelsen byttes ut för en del år sedan.

Jag har sett en del bra båtplatser både i första och andra hand på Blocket också... men i alla fall bra att ha fixat en plats innan man köper båt.

• Like 1

Ojdå, den inredningslayouten var väl inte direkt vad jag hade önskat mig. Jag förstår att den är svårsåld.

Finns det toalettutrymme överhuvudtaget? 

Jag har en Brofjord, modellen med högre hytt och en helt annan inredning.

6 timmar sedan skrev StyrmanKarlsson:

Ojdå, den inredningslayouten var väl inte direkt vad jag hade önskat mig. Jag förstår att den är svårsåld.

Finns det toalettutrymme överhuvudtaget? 

Jag har en Brofjord, modellen med högre hytt och en helt annan inredning.

Precis framför ratten och innan gardinen man ser på bild är det en ynkligt liten o trång toalett. Mitt emot i ett ungefär lika stort utrymme står reflexkaminen instängd i ett stängt utrymme med aluminiumfolie på väggarna