Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Mr_m

Polering av rostfri prop?

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej.

 

Tänkte polera upp min rostfria Bravo III duo propeller, Så enkel fråga. 

Hur gör du?

Vad använder du för verktyg?

Vad använder du för medel?

osv?

 

 

Alla tips är bra, gärna bilder före/efter :)

 

Ha en fin dag / Micke

Redigerad av Mr_m

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-05-20 vid 08:39 skrev AndW:

 

 

Va ju iofs inte det som va frågan.

Frågan är hur medlemmar här inne gör, alla gör säker på olika sätt och använder olika produkter. Kan ju vara en kul tråd om folk delar med sig och visar upp bilder.

 

Tror de flesta vet hur google funkar. Rätt tröttsamt att alltid referera till att sök  på google, du hittar det på google. Vad är problemet med att dela med sig av sina egna erfarenheter? 

 

De flesta forum börjar ju spåra ur, varför ens vara medlem om man inte vill skriva mer än "sök på google"?

 

/Micke

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Tänkte att du kanske inte visste att frågan behandlats flera ggr tidigare. Det är många på båtforum som inte är så...internetvana. Men det kanske var fel i detta fall.

 

Sen var det ju inte vilken google-sökning som helst utan en sökning på just detta forum. Varför skriva på forum om man inte också ska läsa det som är skrivet? En av trådarna är ju bara tre veckor gammal! Du själv har ju en tråd med exakt samma fråga från 2e maj.

Redigerad av AndW

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan skrev AndW:

Du själv har ju en tråd med exakt samma fråga från 2e maj.

Det finns många som glömmer, kolla De Tankspriddas Riksförbund

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har polerat några bronspropellrar och andra föremål, även rostfria i en glaspulverbläster, det blir väldigt blankt och fint.

Jag har även polerat större rostfria beslag väldigt traditionellt, med Autosol, ofta i kombination med en polernaskin eller med polerrondell i en Dremel, för att komma åt på svåra ställen. Någon rostfri propeller har jag ännu inte ägt....

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
18 timmar sedan skrev AndW:

Tänkte att du kanske inte visste att frågan behandlats flera ggr tidigare. Det är många på båtforum som inte är så...internetvana. Men det kanske var fel i detta fall.

 

Sen var det ju inte vilken google-sökning som helst utan en sökning på just detta forum. Varför skriva på forum om man inte också ska läsa det som är skrivet? En av trådarna är ju bara tre veckor gammal! Du själv har ju en tråd med exakt samma fråga från 2e maj.

Absolut, men är det förbjudet at skapa trådar för det? Tror det mesta på ett forum behandlats flera gånger om. Du har ju t.ex skapat flertalet trådar som också avhandlats.

 

https://www.maringuiden.se/forum/topic/88758-poleringshjälp/

 

= 27 träffar https://www.maringuiden.se/forum/search/?q=polering&updated_after=any&sortby=newest&search_and_or=or

 

och 242 000 träffar på google.

https://www.google.com/search?q=polering+båt&oq=polering+båt&aqs=chrome..69i57j69i60l2j0l3.2335j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

 

Men jag är väl av avsikten att har jag inget att tillföra i ovan diskuterat ämne så skiter jag i att skriva. Men allt för ofta ser man numera sök på google, det kan du hitta på google osv osv. Vad är då meningen med ett forum?

 

Nu känns frågan i sig utredd i denna tråd och jag får väl helt enkelt hänvisa till min andra tråd, som tillika inte fungerade så därav en nystart.

 

gamla tråden

 

Jag kan iallfall önska en trevlig dag / Micke

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...