Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
KaptenBom

Buster Q-Skärm Fishfinder

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej! Jag är en super nybörjare på båtar som precis köpt en Buster LX.

Jag kanske är på fel forum men jag hittade inget annat så jag prövar här. All hjälp uppskattas!

Jag har problem med min fishfinder funktion, det är så att jag inte ser något överhuvudtaget. Den visar varken fisk eller djup.

I flertal instruktions videor så målas ju botten upp, men för mig verkar det som den inte ens söker av?

Jag är ganska säker på att ekolodet fungerar då jag kan se djupet uppe till vänster i Q-skärmen, men just i Fishfinder funktionen

verkar det inte fungera alls?

 

Jag köpte med Fishfinder paketet till min buster, vilker är "Till Buster Q Fishfinder paketet hör Raymarine CP100 DownVision ekolodsmodul samt CPT-100 ekolodsgivare för akterspegelsmontage."

 

Allt monterades av återförsäljaren, och modellen är från 2019.

 

Tack på förhand!

Redigerad av KaptenBom

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alltså. Vill inte vara otrevlig men har du köpt ny båt av en handlare och denne inte kan hjälpa dig?

Vet att flera har haft svårt att förstå Buster-Garmin systemet så det borde ingå en grundkurs av säljaren när man köper ny båt. Gjorde det inte det så kräv en sån. Det SKA säljaren leverera. 

Välkommen till MG!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att din båt har Buster Q Fishfinder?

Vad jag kan få fram så har alla båtar Buster Q Sonar som visar aktuellt djup och ritar en graf i smartskärmen av havsbottnens djupförändringar.

Buster Q Fishfinder är ett tillägg utöver Buster Q Sonar.

 

Här hittade jag en kort instruktionsfilm för Fishfinder

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja men exakt den videon har jag kollat på!

Ja min båt har fishfinder, jag har samma knapp som i videon med en liten fisk på. Men däremot har jag nog inte Q sonar, är det den som gör att det ritas en graf? För jag när jag kollar på busters hemsida är ju Q sonar också ett tillägg.

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad sa säljaren när ni pratade tillval? Varför valde du inte Q Sonar också?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...