Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Seaman64

Ankarhållare

Rekommendera Poster

Någon som har tips på egen lösning att hålla ankaret vid relingen? Eller har en sådan som på bilden att sälja?

Mvh: Berra

Ankarhållare.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den du visar finns ju att köpa i flera butiker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad är det för ankare? Jag har ett Delta 15kg på ett sådant fäste och det går, men är inte optimalt. Det sticker ut en del akterut pga formen vilket ger rätt stort sidomoment på nedre fästet. Det tenderar att bända upp spåret till V-form om man inte surrar ankaret hårt. I övrigt är jag mycket nöjd med det. Fungerar nog bättre till Bruce-typ.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-05-14 vid 13:01 skrev Martin76:

Vad är det för ankare? Jag har ett Delta 15kg på ett sådant fäste och det går, men är inte optimalt. Det sticker ut en del akterut pga formen vilket ger rätt stort sidomoment på nedre fästet. Det tenderar att bända upp spåret till V-form om man inte surrar ankaret hårt. I övrigt är jag mycket nöjd med det. Fungerar nog bättre till Bruce-typ.

Hej! Denna modell har vi, vet inte vikt är inte hemma nu. 

received_2769433329951411.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det ser ut att vara av "Bruce-typ" och då passar nog den föreslagna hållaren fint. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Precis

2019-05-20 vid 05:51 skrev Martin76:

Det ser ut att vara av "Bruce-typ" och då passar nog den föreslagna hållaren fint. 

Jajamän! Har inte köpt en hållare än, kollar och funderar på att göra något eget..

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såhär ser min ankarhållare ut och den funkar bra. Det är en U-profil i form av ett L som ankaret står i, upptill sitter en sprint som hindrar ankaret att åka ur, karbinhaken syns lite i bilden.

 

Tyvärr en dålig bild i fel vinkel då det inte var ankaret som var huvudsakligt fotoobjekt.

Ankarhållare.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...