Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
LonelyBird

Varför blev min MG engelskspråkig?

Rekommendera Poster

Fattar inte vad som hände 😬

Finns det någon som kan förklara. Har en PC, Chrome samt den nyaste Win 10 Home, dvs ver 1903 (18362.86) ?

Har inte själv gjort något som ändrat inställningar. Hur återställa till svenska?

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kör på telefonen, och förutom att vissa alias, t ex EnsammaFågeln, är på engelska så är allt på svenska. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Försökte lite nyfiket hitta en möjlighet att ställa om språk, men hittade ingen.

 

Min MG är på svenska.

 

Exakt vad är det som blivit på engelska?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

marguieng.PNG.6f60e2e84c29b043365b1ebe744c48fc.PNG

Och allt annat.

Jag gissar att forummotorn läser av systemspråket, och byter forumets till det, om möjligt. Jag har alltid allt på engelska i mina datorer, mobiler, cykeldatorer, m m.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 hour ago, raol said:

marguieng.PNG.6f60e2e84c29b043365b1ebe744c48fc.PNG

Och allt annat.

Jag gissar att forummotorn läser av systemspråket, och byter forumets till det, om möjligt. Jag har alltid allt på engelska i mina datorer, mobiler, cykeldatorer, m m.

Jo det torde vara så men mitt operationssystem är och har alltid varit engelskt. Dock har jag haft svensk MG tills för ca en vecka sen. Nu ser den just ut som raols bild?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
17 minutes ago, LonelyBird said:

Jo det torde vara så men mitt operationssystem är och har alltid varit engelskt. Dock har jag haft svensk MG tills för ca en vecka sen. Nu ser den just ut som raols bild?


Ja, men det ändrades till engelska här på MG för mig då också. Så förmodligen en uppdatering av forummotorn som orsakat det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-05-10 vid 13:03 skrev LonelyBird:

Fattar inte vad som hände 😬

Finns det någon som kan förklara. Har en PC, Chrome samt den nyaste Win 10 Home, dvs ver 1903 (18362.86) ?

Har inte själv gjort något som ändrat inställningar. Hur återställa till svenska?

 

 

2019-05-11 vid 11:51 skrev raol:


Ja, men det ändrades till engelska här på MG för mig då också. Så förmodligen en uppdatering av forummotorn som orsakat det.

 

Det är mycket riktigt något som hände med det vid uppdatering. Har ställt om det men det är nog så att en del tyvärr får ställa om det manuellt.

 

Längst ner på sidan precis under ikonerna för twitter, facebook etc så finns det val för språk och tema.

Det finns i väl bara ett tema att välja men språk går att ställa där.

 

Samma på mobilversionerna.

 

Annars lägg ett meddelande till mig så skall jag gå in och tvinga in det.

 

PS. Flyttat tråden till Forumdelen som gäller plattformen eftersom det är där jag får indikationer på saker som behöver göras.

 

//stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-05-15 vid 17:16 skrev stavhammar:

 

Det är mycket riktigt något som hände med det vid uppdatering. Har ställt om det men det är nog så att en del tyvärr får ställa om det manuellt.

 

Längst ner på sidan precis under ikonerna för twitter, facebook etc så finns det val för språk och tema.

Det finns i väl bara ett tema att välja men språk går att ställa där.

 

Samma på mobilversionerna.

 

Annars lägg ett meddelande till mig så skall jag gå in och tvinga in det.

 

PS. Flyttat tråden till Forumdelen som gäller plattformen eftersom det är där jag får indikationer på saker som behöver göras.

 

//stavhammar

Tack!

Det löste problemet både i telefon, iPad och PC...

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...