Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
Mr_m

Tips på drev renoverings ställe (slipning/ Lackering)

Rekommendera Poster

Hej.

 

Hade för avsikt att renovera upp mitt drev i vår, men då varken tiden eller ryggen (opererades i Dec) varit på min sida har detta inte blivit av. Och kommer förmodligen dra ut på tiden. Börja känna lite smått panik inför detta och vill ha det gjort.

 

Så min fråga är. Någon som kan tipsa på ställen som slipar/blästrar och lackerar ett löst drev. Montering osv löser jag själv.n Jag kan köra och lämna drev nästan vart som i Sverige från Stockholm och nedåt bara detta blir gjort :)

 

Alla tips mottages tacksamt. Pm eller här i tråden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
5 timmar sedan skrev Mr_m:

Hej.

 

Hade för avsikt att renovera upp mitt drev i vår, men då varken tiden eller ryggen (opererades i Dec) varit på min sida har detta inte blivit av. Och kommer förmodligen dra ut på tiden. Börja känna lite smått panik inför detta och vill ha det gjort.

 

Så min fråga är. Någon som kan tipsa på ställen som slipar/blästrar och lackerar ett löst drev. Montering osv löser jag själv.n Jag kan köra och lämna drev nästan vart som i Sverige från Stockholm och nedåt bara detta blir gjort :)

 

Alla tips mottages tacksamt. Pm eller här i tråden.

www.drevman.se

Redigerad av patrikflink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan skrev Mr_m:

Hej.

 

Hade för avsikt att renovera upp mitt drev i vår, men då varken tiden eller ryggen (opererades i Dec) varit på min sida har detta inte blivit av. Och kommer förmodligen dra ut på tiden. Börja känna lite smått panik inför detta och vill ha det gjort.

 

Så min fråga är. Någon som kan tipsa på ställen som slipar/blästrar och lackerar ett löst drev. Montering osv löser jag själv.n Jag kan köra och lämna drev nästan vart som i Sverige från Stockholm och nedåt bara detta blir gjort :)

 

Alla tips mottages tacksamt. Pm eller här i tråden.

Om du ska blästra drevet ska du nog plocka ner det i delar småbitar först. Sedan lacka delarna var för sig, för att få en bra bearbetning av godset.

DSC_0003_1.thumb.JPG.4c255584951ee6f79e6a7673a9120f96.JPG

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
17 timmar sedan skrev patrikflink:

www.drevman.se

Gör inte detta, kollat.

 

Tack ändå /Micke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
18 timmar sedan skrev kossor:

Om du ska blästra drevet ska du nog plocka ner det i delar småbitar först. Sedan lacka delarna var för sig, för att få en bra bearbetning av godset.

DSC_0003_1.thumb.JPG.4c255584951ee6f79e6a7673a9120f96.JPG

Ja det gäller ju också att inte få in blästersanden i packboxar och annorstädes där den kan skada.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen mer som har tips???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

http://www.drevakuten.se/

 

Alternativt så skriver du in google.se och sedan drev renovering, så får du upp ganska många alternativ=)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, varför skall du blästra hela drevet ??

Verkar ganska överkurs tycker jag.

Om färgen är lite skrovlig spelar ju ingen roll.

Att slipa större ojämnheter med grovt papper tar nog inte värst mycket tid?

Regalservice eller Micab Marin renoverar drev men då gäller det nog bara inre material?

Lycka tijl med projektet, drevet är ju en viktig komponent.

 

// Mats W

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2019-05-08 vid 19:31 skrev Wergis:

Hej, varför skall du blästra hela drevet ??

Verkar ganska överkurs tycker jag.

Om färgen är lite skrovlig spelar ju ingen roll.

Att slipa större ojämnheter med grovt papper tar nog inte värst mycket tid?

Regalservice eller Micab Marin renoverar drev men då gäller det nog bara inre material?

Lycka tijl med projektet, drevet är ju en viktig komponent.

 

// Mats W

 

Hej. Tänkte få till en snygg finish på det hela så det ser schysst ut. Spelar väl inte någon större roll då man ser det vid upptagnin endast egentligen. Men det käns ju skönt att man vet att det är fint där nere i det blå :)

 

Lutar väl emot att göra detta själv ändå. Verkar inte vara en enda i hela Sveroge som gör dessa jobb. Då jag både ringt och maila till ca 25 firmot men det är Nej på samtliga. De renoverar endast.

 

Ha en fin dag / Micke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske är korkad nu, men om du är opererad i ryggen och har panik att komma ut... varför inte bara montera det och ta renoveringen nästa vinter..?

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag brukar måla mitt drev under kavitationsplattan med drevfärg så jag slipper havstulpaner. Resten ser för djävligt ut med tulpaner och grönsaker, men orkar inte bry mig. Skyms i vanliga fall av badplatformen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Peter_K:

Kanske är korkad nu, men om du är opererad i ryggen och har panik att komma ut... varför inte bara montera det och ta renoveringen nästa vinter..?

 

 

Man vill ju ha ordning på prylarna och inte åka med halvdana saker :) Skämt åsido. Är nog bara att det stör en då man har alla prylar osv och ändå tar bort allt för att sedan inte göra det 100% från början. Ska det va ska det va är mina 5 cent.

 

/Micke

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
16 minuter sedan skrev Mr_m:

 

 

Man vill ju ha ordning på prylarna och inte åka med halvdana saker :) Skämt åsido. Är nog bara att det stör en då man har alla prylar osv och ändå tar bort allt för att sedan inte göra det 100% från början. Ska det va ska det va är mina 5 cent.

 

/Micke

Jag resonerar nog lite lika, men prioriterar båtåka under den varma säsongen för mecka. Om jag kan välja.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mmsab.se  i Västerås. Kolla med dom

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...