Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Micke9000

Maxim 26 med MD 21

Rekommendera Poster

Hej. 

 

Har en liten fråga. 

 

Ni som har Maxim 26 med MD 21. 

Vad har ni för marsch fart samt varv vid marsch. Även toppfart och topp varv är av intresse. 

 

Mvh

Micke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gammal tråd men då det är Maxim 26 ägare som ordat tidigare så är jag lite fräck och kapar tråden i hopp på svar 😀

 

Jag har enbart en manuell länspump i min Maxim 26. Då jag Ändå ska gå över elen nu i vår tänkte jag passa på att montera en elektrisk länspump.

 

 Ni som känner till båtmodellen, vart är skrovets lägsta punkt? Spontant så vill jag montera pumpen direkt under stickkojen eller ska jag skuta in pumpen någon meter under motorrummet?

 

 

en annan fundering jag har är om ni som äger en Maxim 26 har en inspektionslucka i akterruffens golv? Jag får för mig att det samlas vatten där, men det finns ingen inspektionsmöjlighet. 
 

Nu håller jag tummarna 👍😀

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Toge!

På vår Maxim går slangen ner från den manuella länsumpen i motorummets durk framför motorn då borde lägsta punkten ligga 

där någonstans 

Har ingen inspektions lucka i akterruffen heller.Du kan alltid testa vattendammsugare i de hålet med skarv av vanlig vattenslang så får du se om det finns vatten akter över

Ursäkta för sent svar då jag varit bortrest

MVH

Erdo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...