Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Gäst laxoring

abborrfiske

Rekommendera Poster

Gäst laxoring

Hej nån som haft nått bra abborrfiske än på vänern

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

inte i vänen men i en liten sjö utanför umeå, stöcksjö.. där har jag hört att det är någon som fått upp en 1600grams abborre! inte illa. jag har bara fått  sett en 600gram så jag kanfatta hur fet 1,6 kilos abborren var..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Har en vi har en sommarstuga på en ö utanför kristinehamn har vart där hela sommaren åhh fiskat. Men icke inte en borre, förr kunde man bara ställa sig på bryggan och dra upp ett gäng men nu är dom som bortblåsta har vart så dom senaste två åren nu börjar bli riktigt sur! Men vi la ner ett nät då fick vi massor! Så man kan ju undra vad som händer ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mattias

Inte i Vänern men i Värmland iaf (Lidsjön). 46 cm, osäker på vikt då min våg är en gammal gäddvåg graderad till 25 kilo. Men enligt skalan ca 1.2 Kg. Duger för mig. Värt att nämna är kanske att det annars varit mycket trögt att få aborre dom senaste två åren. Denna var helt tom i magen, inte skit i tarmen ens, konstigt eller?

post-0-1394234458,8087_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

Hej

den tidvis kalla sommaren har nog påverkat fisket när det var högsommar så var det bra fiske i vänern men då var jag på v-kusten och solade. sen har alla dessa storryssor tagit hårt åt alla fiskbestånd i vänern

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag satte nytt personligt rekord på minsta abborre den var typ bara 5 cm21.gif

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var ute igår kväll. I närheten av Rödskär i Mariestadssjön. Bra fiske! Fick 1 st abborre. För det mesta har jag inte fått något alls. Sämsta fiskesommar i mannaminne.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...