Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
kenneth_85

Fönsterlist

Rekommendera Poster

Hej hoppas någon här kan hjälpa mig behöver gummilist till rutor. Tack på förhand.

Screenshot_20190418-194219_Gallery.jpg

Screenshot_20190418-194011_Gallery.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prova söka på "karosserilist", denna ser ut att vara av "säkerhetstyp"

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu vet vi inte var Du hör hemma men om Du har krokarna förbi Stockholm någon gång kan Du kolla med Kuntze. De har det mesta och lite till, även en hel del vid sidan om deras hemsida.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Peter_k jag hör hemma i Skåne men det är det lilla problemet vart i Sverige det finns här varit i kontakt med dem och örebro agenturaffär men ingen lycka. Finns kanske någon liknade men.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag skulle byta mina fönsterlister, de var från 1973. Då visade det sig att de var formade med färdiga "kurvor" i hörnen. Det var omöjligt att få det tätt med de lister jag kunde hitta numera. 

Jag valde istället nya fönster från ÖMetall, snyggt och lättmonterat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stort tack. Är nästan fel forum men detta är till en toppola (saab camper) men mycket av grejorna kommer från båt tillbehör. Har pratat med han som byggde dem på 80 talet de köpte listerna på rulle. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
19 timmar sedan skrev kenneth_85:

Stort tack. Är nästan fel forum men detta är till en toppola (saab camper) men mycket av grejorna kommer från båt tillbehör. Har pratat med han som byggde dem på 80 talet de köpte listerna på rulle. 

Det är svårt oavsett var de sitter, men lycka till det brukar lösa sig till sist.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...