Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
JurmoCabin

Bygga om reglage aq151

Rekommendera Poster

Hej, 

 

Väldigt bra forum som jsg läst på länge men inte registrerat mig förrän nu! 

 

Jg har precis bytt bort mina gamla solexar till en 38/38 dges från misab.se, och den startade upp på första försöket. Nu har jag däremot bekymmer med reglaget, enligt instruktioner på deras hemsida ska man vända reglaget till knuffande istället för dragande på gasvajern, men videon på deras Youtube stämmer inte överens med mitt reglage (toppmonterat). Vet någon hur man bär sig åt för att få tryckande funktion på detta reglage? 

IMG_20190416_110716.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det beror väl på hur det är anslutit vid förgasaren, om man ska ha dragande eller skjutande gasregelage.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är just det, webern är konstruerad för tryckande, medans solexarna hade dragande. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Går inte regelagearmen på förgasaren vända 180grader?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har funderat på den lösningen också, men i och med att de säger i monteringsmanualen att man ska vända reglaget, tänkte jag att det finns en anledning till det... Jag får testa när jag kommer hem (jobbar på sjön) 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det inte så att de båda övre armarna på reglaget, i bild, är till gasvajern och rör sig inbördes åt motsatt håll? (och den i mitten är till drevet/backslaget).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej tvärtom, mässingsstången i mitten håller gasvajerns hölje, och den grå plattan med hålet nedåt sitter själva gasvajern fast i. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...