Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
marklin

Bra polerare i Stockholm?

Rekommendera Poster

Hej!

Har en båt som står på land hos verkstad där reparation nyligen blivit gjord. Har passat på och frågat vad de ska ha för en polering när den ändå är där, de uppger 6000 kr. Har läst mig till att även bilpolering funkar riktigt fint på båtar, och känner man någon som ägnar sig åt lite hobbypolering av bilar kan det finnas tusenlappar att spara på att istället uppdra poleringen åt en sån person.

 

Så, till min fundering - finns det någon här som har kontakt med någon som är duktig på polering av bilar och kan tänka sig att ta sig an friborden på en blå liten segelbåt på trailer, 6,5*2,5 meter? Gärna i västra Stockholm/Ekerö. 

 

(Postar även det här inlägget i segelbåtsdelen av forumet)

 

Tack på förhand!

 

/ Markus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om inte den blåa plasten är väldigt matt så tycker jag det låter mycket. Ett sånt jobb borde gå att göra på 5-6 timmar men många varv har det stressigt nu. 

Varför gör du det inte själv?

 

PS. Posta helst bara i en forumdel. (Står visst något om det i forumreglerna)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En maskin kostar inte så mycket på Biltema, Jula osv och då är det rätt enkelt att få en betydande skillnad. 

Jag kör helst med singelskiva, men det kan vara bra att ha en snällare maskin med fler hättor om man ska testa för första gången.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svar, och ursäkta dubbelpost - ska inte hända igen.

 

Varför jag inte gör det själv är en kombination av mycket, men jag har ingen bil att forsla grejer i, jag har aldrig polerat tidigare, har inga maskiner och heller inga medel. Hittade en firma som tog åt sig jobbet för ca 60% av offererat pris, så jag slog till på det istället. Tack ändå för tipsen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ahhh, litet för sent, sonen bor i Sthlm och jobbar med sånt, brukar åta sig litet extrajobb då och då, här får vår gamla Nimbus en omgång.

NIMIS Polerad.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
11 minuter sedan skrev Stephan_D:

Ahhh, litet för sent, sonen bor i Sthlm och jobbar med sånt, brukar åta sig litet extrajobb då och då, här får vår gamla Nimbus en omgång.

NIMIS Polerad.jpg

Hej!

 

Det där var EXAKT det jag var ute efter! Av ren nyfikenhet, hur mycket tar han för 2,5*6,5 m segelbåt? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 minuter sedan skrev Stephan_D:

Tvåtusen kanske, finns någon bild på den?

Ingen jättebra bild avseende skicket, men så här ser den ut iaf. 

598374D1-256A-43FB-9A73-52E6542381A2.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den kan bli fin igen, en First 210?

 

Du kan skicka PM till mej så fortsätter vi där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...