Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
kalle-hbg

vatten läcka

Rekommendera Poster

Hej, jag har en regal kabin båt, nät jag sjösatte den läckte vatten i den , jag tog upp den direkt på land, fyllde den med vatten på in sidan och ser väldigt tydligt hur vattnet rinner ut så for den når hornbocken under från och ut genom två runda hål höger och vänster om skölden längst ner. undra om jag kan få tråd om det kan vara för problem. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Hur löste du problemet? Behövde du lyfta ur motorn?

 

Har samma problem...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trådskaparen kalle-hbg har inte varit inloggad sen 12 maj 2019 så chansen att han svarar är nog inte så stor men om man läser hans andra trådar verkar det som om det blev ett motorlyft eller så såldes båten?

@Bejban skapa du en egen tråd med tydlig rubrik istället så får du säkert hjälp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack! En mek ska kolla på båten idag så jag avvaktar svar från honom

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag lyfte motorn. Hittade hål i bockhornet. Köpte en på blocket i bra skick för 1000 kr. 

Men jag lyfte motorn så här: 

Satt trä klossar på sidorna. Med en balk på tvären. Lyfte upp den ca 5 cm och drog den bakåt. Bytte bockhorn. Det var inte särskilt svårt. Och kostade inget. 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2021-06-15 vid 14:42 skrev kalle-hbg:

Hej. Jag lyfte motorn. Hittade hål i bockhornet. Köpte en på blocket i bra skick för 1000 kr. 

Men jag lyfte motorn så här: 

Satt trä klossar på sidorna. Med en balk på tvären. Lyfte upp den ca 5 cm och drog den bakåt. Bytte bockhorn. Det var inte särskilt svårt. Och kostade inget. 

 

Hej!

 

Tack för tipset, gjorde samma med bra resultat! 😃

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...