Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Ryds_hajen_yamaha60hk

Yamaha 60Hk Kyler inte m.m

Rekommendera Poster

Hej, köpte min  första båt i vintras. Enligt säljaren i köp läge aldrig vart problem med motor. Sjösatt idag och det kommer ingen kylarstråle. 

 

Jag reflekterade inte mer över det utan provade båten och den vill inte plana heller med en 60 hk yamaha - 2 takt från 93(enligt föra ägare). Sen dog motorn men den starta sen och tog mig då i hamn. 

 

Har lärt mig på efterhand att man inte ska köra utan stålene.

 

Men nu har jag 3 problem. Nr 1 motor Kyler inte förstår att jag ska byta inpeller eller kan det vara andra problem? 

 

Men varför hade motorn ingen kraft? Vad kan det bero på? Komp problem? Hur mäter man det isåfall? 

 

Samt kan jag ha förstör mer i motorn för att jag körde utan STRÅLE? Bara för all info det rann vatten men ingen stråle. 

 

SNÄLLA HJÄLP! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skvallerstrålen är bara just vad den heter - den indikerar att kylvattnet cirkulerat till toppen av motorblocket. Majoriteten av kylvattnet går en helt annan väg, passerar avgasröret och lämnar nere vid propellern. Efter en vinter kan det vara så enkelt som att det samlat sig lite smuts i slangen för skvallerstrålen. Spola rent med vatten under lite högre tryck, eller lossa på slangen och blås ren den. Eller peta med nåt smalt men trubbigt, så du inte riskerar att skava sönder eller punktera nåt. En virknål eller ett litet buntband kan funka.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...