Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
hbengtsson

Hårdplast vs gelcoat - flexibilitet

Rekommendera Poster

Gelcoat är ju som bekant arbetsvänligt. Repor går oftast att åtgärda med olika slipmetoder och även den dassigaste gelcoaten kan man polera upp som ny. Men hur är det med vanlig hårdplast? Har en ganska stor namndekal på en plastlucka/dörr ut till badbryggan som jag vill ta bort, men dekalen har suttit där ganska länge. Så jag är rätt säker på att det blir "ghost text" efteråt. I gelcoat kan man ju alltid slipa/sickla efteråt men hur är det med vanlig plast? För tunnt lager att jobba i?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan skrev hbengtsson:

Gelcoat är ju som bekant arbetsvänligt. Repor går oftast att åtgärda med olika slipmetoder och även den dassigaste gelcoaten kan man polera upp som ny. Men hur är det med vanlig hårdplast? Har en ganska stor namndekal på en plastlucka/dörr ut till badbryggan som jag vill ta bort, men dekalen har suttit där ganska länge. Så jag är rätt säker på att det blir "ghost text" efteråt. I gelcoat kan man ju alltid slipa/sickla efteråt men hur är det med vanlig plast? För tunnt lager att jobba i?

 

Borde gå med ett fint våtsandpapper för att komma åt originalet. Sen kanske rubba och waxa som slutfas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...